Schotland!? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van madelonflorence - WaarBenJij.nu Schotland!? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Schotland!?

Door: Maddie

25 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Schotland: (Engels: Scotland; Duits: Schottland; Frans: L`Écosse) is het noordelijk deel van het eiland Groot-Brittannië, en ligt in het noordwesten van Europa. De totale landoppervlakte van Schotland, met inbegrip van de vele eilanden, is 77.213 km2 (incl. binnenwateren 78.764 km2) en is daarmee bijna twee keer zo groot als Nederland.

Oftewel... leuk! Ik ga naar Schotland! impulsief, want we willen naar het buitenland en dan niet naar België.. dan blader je in de stagemap op school.. en zie je Royal Zoological Society of Scotland staan.. oftewel, de dierentuin van Edinburgh.. klinkt leuk! Hup, solliciteren samen met Teresia en aangenomen voor 4 weken stage!

totdat... je beseft WAAR je naartoe gaat..

Klimaat:
In Schotland is het gemiddeld zo'n 8 graden. Voor een land dat zo noordelijk is gelegen mag dat een hoog jaargemiddelde worden genoemd. Schotland is constant onder invloed van de Warme Golfstroom die vanaf de Amerikaanse oostkust koers zet naar het Verenigd Koninkrijk. Naast de golfstroom staat er ook een zuidwestelijke stroming. Depressies trekken met grote regelmatig over het land en brengen vochtige zachte lucht met zich mee.

De jaartemperatuur in Schotland varieert van 9 graden aan de kusten in het zuiden, tot 7 graden in het verre noorden. In de bergen is het koeler. Zo is de gemiddelde jaartemperatuur op de top van Ben Nevis -0,3 graden.

JAIKS! Dat wordt wel even wennen na 4 weken tropen!
maar ach.. we zijn bikkels en de regenjas heeft de tropische stortbuien overleefd, dus de altijd aanwezige Schotse motregen vast ook wel..
Mijn gewoonlijke kofferstress is er nog niet, waardoor er ook nog niets ( behalve die regenjas) is ingepakt en ik over 1,5u naar schiphol ga...

Nog even een laatste uitleg wat ik nou ook alweer ga doen:
4 werkweken dieren verzorgen + alle bijkomende werkzaamheden (oftewel poepscheppen haha) Teresia gaat naat de hoefdieren (including neushoorns en pygmy hippo's die net een baby hebben!) en ik ga naar de carnivores.. alles wat vlees eet dus!

en 22 augustus vliegen op het niet-fijne tijdstip 06:00u weer terug naar huis!

Ik probeer hier weer verhaaltjes te schrijven dat jullie kunnen lezen wat we allemaal doen!

cheers mates!

• 25 Juli 2009 - 15:14

Joanne:

Veel plezier Maddie! Ik vlieg ook op 22 augustus.. Naar Miami! Waah!
    Groetjes aan tijgahtjah.

Geerdien:

Good luck...

• 26 Juli 2009 - 17:48

Pjotr:

En heb je al aan het eten gedacht daar..?

• 27 Juli 2009 - 09:05

Noem:

Oeee, noemie! Spannend! Ben benieuwd! :-)

Have fun!

Xx

• 27 Juli 2009 - 18:50

Rijk:

Veel plezier lievie. Ik vlieg ook.....op
    1 augutus, naar Santa Puorta....