Update - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van madelonflorence - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Update

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

04 Juli 2009 | Vietnam, Ðà Lạt

nog even een update..

geen huilmoment dit keer, maar wel echt fijn, ik heb een olifant geaaid!! En op z'n rug gereden in een stom toeristisch bakje, maar goed, dat nam ik maar even voor lief..
Maar zo mooi en ik werd er zo blij van!
De olifantenplek bleek op een prachtige plek te zijn, aan een meer, waar drijvende flonders met een rieten dakje dienst deden als een soort family-tables, waar je fijn kon zitten. Als ik de omgeving zou kunnen omschrijven ligt het eigenlijk het dichtst bij iets als Noorwegen of Zwitserland ofzo.. heel grappig.. allemaal naaldbomen en bergmeren! De omgeving is een toeristische trekpleister voor Vietnamezen, waardoor het voor ons extra leuk is! Vrijwel geen andere blanken.. erg fijn ;)

Door het lage bleekscheetgehalte (behalve de vrouwen die hier hun gezicht laten bleken!!) spreekt ook bijna niemand engels. Vandaar de titel van mijn vorige schrijfseltje.. In een japans restaurantje vroegen we in zo dui-de-lijk mogelijk engels wat de fish of the day was.. en die was dus uiteraaard chicken! en zo nog meer mooie vergissinkjes.. maar met af en toe dingen aanwijzen in het boekje en, zoals vanmiddag, de toevallige ontmoeting met in Brussel wonende Vietnamezen die wel wat dingetjes wilden vertalen, komen we meer dan een heel eind!

Ook tof zijn de kleine kindjes. Hier in het stadje ontdekten we al snel dat de armere sloppenwijk achtige buurtjes veel leuker zijn dan de met neonlichtreclames behangen tentjes. Als we met z'n 4en door de kleine straatjes lopen horen we bijna de hele dag 'Helloooo' van giechelend wegrennende kinders :) maar ook volwassenen die bijvoorbeel alleen 'thank you' of 'excuse me' kennen, roepen dit graag naar ons. Waarop wij als geschiedenisbewuste mensen vooral duidelijk proberen te maken dat we echt vooral zeer zeker geen amerikanen zijn!! zeker als je een oorlogsmeneer zonder benen ziet, of een jongetje met een wel heel vreemd oortje, toegift van de napalmdouche van jaren geleden, die dus nu nog mensen misvomt :(

Bon, zoals gezegd, morgen naar whale island.. de bus vertrekt om 7.15u en moet ons in een paar uur naar Na Thrang brengen, waarvandaan we naar Whale island gaan! En ik wil natuurlijk helemaal niet lullig doen.. maar dit is de website http://www.iledelabaleine.com/pictures.shtml

hihi
Cam on!
xxxxxxxx kuz

  • 04 Juli 2009 - 18:58

    Swez:

    hee die foto's zien er wel goed uit! ik moet bekennen dat ik natuurlijk eerst naar het eten keek, maar volgens mij ga je daar wel lekkere vis eten!!!!!!!!!!!!!!
    het enige tropische wat ik vandaag heb gezien was een grote witte kwal in de zee :S..
    het is bij ons ook warm weer en ben vandaag met carmen en floor naar het strand geweest, heerlijkkkkk. nou goed, dat is dus wat ik nu zo'n beetje doe, want ik heb natuurlijk geen school meer!! over 5 dagen ga ik op vakantieee
    nou veel plezier met de whales swezz
    xxx

  • 04 Juli 2009 - 19:30

    Moek:

    heb in enen al je verhalen gelezen, kind niet bij te houden wat je allemaal ziet, dat is wat anders dan z-frankrijk waar we net vandaan komen, ben benieuwd of jij nou die walvishaai gaat zien waar ik al jaren op aas, maar wat je tot nu toe gezien hebt is geweldig zoen moekvaat

  • 05 Juli 2009 - 08:12

    Sofieke:

    Madelon, het lijkt erop of je de mooiste plekjes steeds weet te vinden! Klinkt werkelijk prachtig!! Morgen mogen wij..zal iets meer toerisme zijn schat ik in. we zien het wel..ik volg je verhalen met veel plezier. Hoe lang hebben jullie nog? Ik wil niet lullig doen of zo..:-))

  • 05 Juli 2009 - 11:49

    Geerdien:

    Verveel je je ofzo?
    Met die hoeveelheden verhalen die je op de site zet!
    Maar goed, dit komt natuurlijk wederom allemaal voort uit jaloezie..
    Dus...
    LEUK VOOR JE ;)!!

    Dikke kus

  • 05 Juli 2009 - 18:01

    Eva:

    Hey Maddie!

    Echt gaaf om al je verhalen te lezen.. Met elk bericht gaat mijn jaloezielevel omhoog hehe! En het mooiste vind ik natuurlijk de olifanten.. ;-) Krijg alleen maar meer zin in mijn stage!! Geniet ervan en hou ons op de hoogte!!

    Kus.

    P.s. Ik heb mijn droomhuisje! ;-) waarschijnlijk mag ik er 1sep in!! jeej!!

  • 06 Juli 2009 - 02:05

    Joanne:

    Oeh. Het ziet er naar uit dat je in Whale Island weer een rottige periode tegemoed gaat!

    xxxx

  • 10 Juli 2009 - 16:58

    Ayla:

    OMG !
    jij zat gewoon op een olifant !
    hoe gaaf !
    hoop wel dat je foto's hebt gemaakt, want dat moet ik echt zien !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 53987

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: