Tokeh! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van madelonflorence - WaarBenJij.nu Tokeh! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Tokeh!

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

08 Juli 2009 | Vietnam, Hanoi

Wat een leuke reacties :)

En of ik me verveel dat ik zoveel schrijf? mwah niet echt hahaha, soms is het, zoals nu, zo heet dat het ook erg fijn is om even onder een ventilator te zitten haha en ik vergeet alles zo snel dat het maar goed is dat ik dingen opschrijf :D

Maar goed.. pluk de dag en dat doen we dan ook.. niet altijd.. de busreis naar dit eiland was vrij nasty.. lang.. plakkerig... te weinig wc's en dan is een meurend gat in de grond echt een relief! Dus na uren buszitten (heel freaky hoe ze hier rijden, zo van oh ik kan makkelijk inhalen terwijl er een tegemoetkomende vrachtwagen aankomt) kwamen we weer bij een leuk steigertje en werden voor de zoveelste keer de koffers in een bootje gegooid en na een kwartiertje.. wow! Zoet eiland! Strandje, palmpje, zeetje, rotsjes.. je kent het wel

We zitten hier aan de Zuid-Chinese zee, met erg veel gezellige visjes! Dus de volgende ochtend heb ik mezelf in mijn duikbril gedwongen en voorzichtig snorkeldesnorkel steeds een beetje verder.. allemaal gezellige koraaldorpjes! Finding Nemo, Dory, zeepaardjes, UNIT zee egels, starfish, garnaaltjes die met 2 visjes in een holletje wonen, zeenaalden die met een groepje totaal verticaal zwemmen, zebravisjes en nog meer klein grut. So far so good, ik was nog niet in paniek geraakt, tot ik opeens een kwalletje richting Ludo's voet zag kwallen, JAYKS! Gelukkig was ik natuuurlijk niet bang en ben rustig als een idioot naar het strand gezwommen haha!
Bas en Myrte zijn dappere duikfreaks dus die hebben gedoken en met Ludo op zee gesnorkeld... misschien voor mij in een volgend leven haha! Zeker nadat Bas een leuke ontmoeting had met een Sting ray...

Verder zijn we omsingeld door mooie hagedissen, zitten er overal gekko's te tsjilpen en begint 's avonds het allerleukste wezen van dit eiland zijn eigen naam te roepen: 'Tokeh! Tokeh! Tokeh!' Spreek uit: To kee.. je denkt er staat een kindje van vier te roepen, maar nee het is een reptiel! Awesome :) er schijnen ook grote slangen te zijn en hertjes, verder veel gezellige vogeltjes.. we hebben kwarteltjes gezien, parkieten gehoord en ook Jungle Fowl.. een wilde kip! boven in een boom haha echt heel zoet.

Het 'wandelingetje' wat Myrte, Bas en ik gingen maken bleek een wandeling rond het eiland te zijn waar 2-2,5 uur voor staat.. wij hadden dat natuurlijk niet gelezen en toen het opeens wel heel snel donker begon te worden en wij zonder zaklamp door een steeds donker wordende bush liepen zijn we toch maar als een soort soldaten half rennend over rotsen, boomwortels en bergjes gerend, anders waren we best wel de sjaak.. maar gelukkig echt 5 minuten voordat het totaal donker was stonden we weer op de goede plek haha.. Biertje? ja lekker! :D Ik kreeg ook nog een stageplek aangeboden, om wilde Fazanten en zwijnen te fokken ofzo.. maar die heb ik beleefd afgeslagen ;)

Vanacht onze laatste nacht op dit paradijsje, dan willen we naar Hoi An. Hoe we daar gaan komen is nog een beetje een raadsel, maar dat het soepel zal gaan is vrijwel uitgesloten.. nachttrein, nachtbus.. beh..maar later kunnen we er om lachen denk ik dan maar haha.. iemand van hier is nu iets aan het boeken.. de trein gaat om 23.00 's avonds, dus we hebben in ieder geval morgen nog een hele dag hier als daar nog tickets voor zijn! En dan... zien we wel weer verder!!!

Oja nog speciaal voor mijn op eten beluste familie ;): Al het eten is hier geweldig.. in heel Vietnam.. in dit resort (vies woord haha) is het vrij frans georienteerd, maar in Saigon en Da Lat hebben we ook gewoon op straat enzo gegeten en het is allemaal verukkelijk! En als je te laat ben kan je hier altijd nog de hond in de pot vinden... let-ter-lijk hahaha

Ok, volgende verhaaltje waarschijnlijk uit Hoi An.. ik vond zelf Fuk An een leukere plaatsnaam, maar dat schijnt niet veel te zijn :)

Daaaagggg!!

xxxxxxxxxxxxxxxx




  • 08 Juli 2009 - 09:10

    Swez:

    Hoi An! hoe gaat ie?
    HAHA
    hee swesterje, dit is mijn laatste bericht, want ik ga vannacht op vakantie!! we komen tegelijk terug toch? dus dan zie ik je pas weer thuis!
    maar wat cool dat je toch een béétje hebt gesnorkeld. is toch vet mooi!!!!
    anyway, wat een nerdjes zijn jullie ook om vlak voor het donker zo'n wandeling te maken haha, ik heb dan echt zo'n filmpje in m'n hoofd van jullie rennend, ludo met zo'n jungle/safarihoed en myrte op sleehakken ^_^ haha
    nou leuk dat je zoveel berichtjes achterlaat swez! in malagà had ik daar nooit zin in hehe
    nou ik ga naar beneden, want me moeder is jarig en me vader heeft taart gehaald. nou doeiiiii!!!!!!!!!!
    tot over 2 weken ofzoo
    groetjes allemaal!! ludo, myrte en bas

    xxx marieke

  • 08 Juli 2009 - 10:03

    Geerdien:

    Hee sjakie! Het klinkt echt super leuk wat je allemaal doet en ziet! Wandelingetje misschien niet zo slim, maar gelukkig allen heelhuids thuis gekeerd!
    Geniet er lekker van, het zit er al weer bijna op ;)!

    Veel plezier nog en tot snel!!!

    Dikke kus

  • 08 Juli 2009 - 10:04

    Cooper&Mauser:

    Hoi tante Maddie, even stiekum een verhaaltje van ons, anders is mama ons weer voor.
    We missen je wel hoor, gezellig voor op her bankje zitten met een wijntje, en de bal..
    Wel leuk dat je zoveel beestjes tegenkomt, kan je voor ons niet zo een kip regelen, die in de boom zit, lijkt ons wel leuk, moet 'ie wel een ei kunnen leggen hoor.

    Hé wat doen jullie daar achter de computer!!!

    Hai lieverd, ja sorry hoor, zitten ze weer met z'n tweeen op mijn computer, plaatjes te downloaden van muizen en jongen poesjes....pfff huisdieren....
    Hoest wijfie, zo te lezen hebben jullie het erg naar het zin, klinkt allemaal erg avontuurlijk, zo een wandeling door het donkere oerwoud..spannend hoor!
    Ik mis je erg veel, denk vaak aan je, mik vind het zo leuk dat ik af en toe even kan lezen wat jullie allemaal aan het uitspoken zijn en wat je onderweg allemaal tegen komt.
    Ik ben aan het genieten van mijn rust, alhoewel, ben weer veel aan het werk. maar even niet leren is ook wel heerlijk!!!
    Nou lieverd, geniet nog even en doe Ludo, Bas en Myrthe de groeten. Jij ktijgt een dikke knuffel van ons.
    xxxxxxxxxxx

  • 08 Juli 2009 - 19:04

    Kim Artis:

    Leuk om je reisverhalen te lezen, nee hoor lekker blijven schrijven.
    Wij zijn net terug uit Bretagne, ook heel leuk, alleen anders;-).
    Ben me aan het voorbereiden op een rondleiding in het duits.Nog nooit eerder gedaan, dus leuke uitdaging.
    groetjes Kim

  • 09 Juli 2009 - 01:12

    Sofieke:

    Ik ken dat Madelon, je ziet ook zoveel andere en gave en leuke dingen, dat een bezoek aan een internetcafe even een rustmoment is! En het is leuk iedereen thuis mee te laten genieten, toch? Nou, ik geniet met je mee!! Bij jou is het geloof ik gewoon mooi weer..hier regen.. dus nee, zon, zee, strandje, palmbomen? Nee, nog niet, maar je loopt vooruit..haha.

    Enjoy! xx

  • 09 Juli 2009 - 15:55

    Miriam:

    He sjakie!! Wat zie je toch veel helemaal te gek! Dat is trouwens wel een hele coole stage plek?? met zwijnen enzo.... Je mag ook stage lopen bij Zoo D&D daar zie je ook genoeg wilds rond lopen!!!! ha ha ha. Wel saaiachtig hier hoor zonder je. KUS

  • 10 Juli 2009 - 15:27

    Joanne:

    AWESOME!

  • 10 Juli 2009 - 17:07

    Ayla:

    whahaha, jij in het donker half rennend over rotsen en boomwortels. dat had ik echt willen zien ! ging dat net zo goed als in noorwegen ?(A)
    neej sorry, ik zit hier helemaal moe van een dagje aapjes verzorgen mezelf voor te stellen hoe jij daar nu rond huppeld..
    conclusie: IK BEN ZOOOOO JALOERS !
    wat was ik graag mee geweest !

    nou veel plezier nog de rest van je veel te mooie vakantie en ik moet echt alle foto's zien !

    kusjes!

  • 15 Juli 2009 - 16:34

    Miriam:

    Sjaak!!! kom op met de rest van je verhalen!! ha ha. Vol verwachting klopt mijn hart! uit FUK AN toch???? Dikke knuffel

  • 16 Juli 2009 - 06:53

    Ruby:

    Hai Maddie..
    heb net al je verhaaltjes zitten lezen! Klinkt alsof je een super reis hebt. Moest vooral lachen om de wandeling en het snorkelen tussen de gezellige koraaldorpjes. Ik ga volgende week naar Noord-Am, maar als ik terug ben kunnnen we misschien even afspreken? Goede reis nog even.. geniet er van en veel plezier!

    x
    ruby

  • 16 Juli 2009 - 14:56

    Geerdien:

    Kom op met die up date!!!!!
    Je bent al bijna weer thuis!!!!
    Ik wil meer horen, meer, meer, meer, meer, MEER, meeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 54027

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: