Fish of the day is... Chicken! - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van madelonflorence - WaarBenJij.nu Fish of the day is... Chicken! - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Fish of the day is... Chicken!

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

04 Juli 2009 | Vietnam, Ðà Lạt

hallo allemaaall!

een paar dagen verder.. en we zijn in Vietnam!
Myrte en Bas op het vliegveld van KL ontmoet en samen in 2 uur naar Saigon, oftewel Ho Chi Minh City gevlogen. Eerste indruk: gekkenhuis!
Tweede indruk: GEKKENHUIS!!!
Bizar, duizenden, zoniet tienduizenden brommers racen de hele dag door de straten van de stad, tussen auto's, fietsers en voetgangers! zelfs 's avonds in de hotelkamer hoorde je een constant gezoem van het verkeer. Ook mooi: ze gebruiken voor iedere scheet hun claxon, waardoor je de hele dag gek getoeterd wordt.. nouja.. na een uurtje raak je er aan gewend en nu hoor ik het amper meer.

De volgende dag naar de Botanical Gardens en Zoo geweest, wat in ons reisboekje nogal treurig werd omschreven, maar wat wij eigenlijk boven verwachting mooi vonden! Het was wel duidelijk te zien dat sommige delen vergane glorie waren, zoals Gibbons die in iets te (lees: veel te) kleine hokjes zaten, maar ook heel mooie verblijven gezien!

Daarna hop in een taxi en naar de Saigon River, waar we natuurlijk niet voor 60 US dollar in een speedboat over de rivier wilden, maar bij een vrouwtje met een hond in een minibootje een uurtje door de vrachtschepen en semi-natuur zijn gevaren.

Nu zijn we in Da Lat, een stadje op de Zuidelijke hoogvlakte van Vietnam, wat door de Fransen is gebouwd om af te koelen van het hete klimaat. Dat betekent dus.. het is hier chilly! Toch ook wel weer een lekkere afwisseling op het tropische plakweer..

Tot nu toe het allerbeste ding van Vietnam: het eten! We eten wat af, het is zo lekker en zo goed! Juist niet in de ' betere' restaurants, waar spaghetti en steak tartare op het menu staat, maar het liefst in tentjes met TL-licht of gewoon op straat. Gisteren ook weer te leuk gegeten; in een overdekt iets met plastic krukjes en tafels, heel veel uitgestalde schelpdieren (lekker!) en Noodle Soup en nog meer moois gegeten. Ludo was dapper en bestelde iets van de kaart (het was toch allemaal Vietnamees, dus alles was een verassingsmenu haha) en kreeg bij zijn noodle soup een schoteltje met wat wij vermoedden orgaanvlees en ook iets wat verdacht veel op ballen leek! het waren er alleen drie, dus tja...
Bas is niet vies van een goed bereide bal en checkte het uit, bleek het ei te zijn! maar dan uit de kip gesneden met de eileiders er nog aan, dus voordat de schaal eromheen komt! heel kunstig :)

Het bizarre ook van het eten hier, het kost geen drol. en dan ook echt niet.. omgerekend geluncht met z'n 4en voor 4 euro.. dat soort dingen.. soms is het iets duurder en dan is het 10 euro met 4 personen...

en het aller vreemdste was de manicure van Myrte en mij gisteravond.. 3 kwartier geknip gevijl en geweetikwat met niet erg steriel materiaal, gelakt, bloemetjes erop (echt mooi) voor 80 eurocent... echt niet nomaal.. uiteraard 3x meer betaald, maar toen was het nog 2 euro pp.. bizarrrr
Ook uitgebreid met die meiskes op de foto geweest, ik hoop dat ze ons inlijsten hahaha!
Op de niet zo toeristische plekken vinden mensen ons waarschijnlijk sowieso erg bijzonder, gezien het aantal aanrakingen waarbij mensen eens goed in mijn arm knijpen hahaha

Ok, morgen proberen we weer een bus te vinden die ons naar de toeristische kustplaats Na Thrang brengt, vanaf daar worden we namelijk opgehaald door een bootje van het Whale Island Resort.. een eiland vanaf waar je met walvishaaien kan zwemmen etc... als dat mijn angst voor grote vissen niet weg gaat nemen weet ik het ook niet meer!!

maar nu eerst: naar olifantjes! 10 km hiervandaan moeten olifanten zijn, dus dat gaan we uitchecken en ga ik als een echte toerist voor het eerst van mijn leven op een olifant! jeeee!!!

kusjes allemaal en onwijs leuk om jullie reacties te lezen!!!

xxxxxxxx



  • 04 Juli 2009 - 09:26

    Pjotr:

    Maddie! Na je vorige berichtjes kon ik me nog redelijk inhouden, maar na je verhalen over eten (en hoe goedkoop het is!) moet ik bekennen dat ik nu officieel ook heel erg jaloers ben. Zit ik dan met m'n AH huismerk ovenloempia's... ;)
    Bisous!

  • 04 Juli 2009 - 18:52

    Swester:

    hee swezzzzz!!!o my god!!! nagels laten doen voor 80 cent!
    maar over dat eten he, heb je niet per ongeluk hond of kat gegeten ;)? wel bizar goedkoop..! ik ben benieuwd wat mijn vakantie voor bedragen mee zal brengen.
    zie je nog leuke kadootjes voor je kleien swez.. ik bedoel: ik verwacht nu ook wel een big souvenir als alles te krijgen is voor een stuiver en een snicker..
    anywayyyyy, gezellig dat myrte en bas er nu ook zijn, doe hen en Lud de groetjesssssssssss
    xxx swez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 54030

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: