Cheetah-kwijl - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van madelonflorence - WaarBenJij.nu Cheetah-kwijl - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Cheetah-kwijl

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

21 Juni 2011 | Kenia, Nairobi

Suikerspinnetjes van me...
Tadaa, nu echt een verhaaltje uit Afrika!

Dus om te beginnen, de vlucht...11.15, heerlijk tijdstip, KLM, heerlijke maatschappij en plaats van bestemming; Nairobi, Kenia! In tegenstelling tot andere jaren begon het zo goed, dat ik L. dit keer geen klappen heb verkocht tijdens het inpakken voor de reis, er is zelfs geen onvertogen woord gevallen! Vandaar dat we totaal zen de Boeing instapten en er 7,5 uur later nog zenner uitrolden. Dit nam ik eerst niet voor lief, aangezien de stewardess die begon om te roepen geen stewardess bleek te zijn, maar de piloot (ja ik heb WEL vooroordelen!) en eigenlijk erger nog... ze kwam uit Belgie. Een Belgische vrouwpiloot. Een vrouwelijke pilotenbelg. Ik bedoel maar.

Desalniettemin ging de vlucht goed en zelf het inparkeren van het vliegtuig ging van een leien dakje. Hup hup koffers pakken, visum regelen en op naar het hotel, waar we na een diepe babyslaap vanmorgen vroegen naar 'iets met olifanten ofzo?'
Ja iets met olifanten was wel in de buurt en ook giraffen als we dat leuk vonden.. okeuh.. vooruit dan maar.

De stad Nairobi is eeh.. tja, ook wel tropisch zoals andere tropische steden.. In Azie rijdt iedereen massaal op brommers, hier rijdt iedereen of in auto's, of loopt gewoon over de weg heen, wat het weer een zeer dynamische aanblik geeft.
Verder voel ik me hier niet zoals in Azie groot en lomp en wit, maar eigenlijk vooral heel erg wit. Wat niet echt verrassend is aangezien de mensen hier nogal donker zijn. Gelukkig is het hier wel wat multicultureler, zodat je niet om de 3 meter aangeraakt wordt of 'helloooo' hoeft te roepen ;)

Dus met een chauffeur (decadent, maar ook wel nodig gezien de zeeer onveilige stad) naar een olifantenweeshuis, waar ze beebies opvangen waarvan de moeder is vermoord om hun slagtanden.. Heel snoezig die kleine baby's met hun grote flapoortjes en ook wel een goede organisatie die goed werk doet, dus hoppakee, L. adopteerde meteen een baby-olifantje en ik een baby-neushoorntje... Vond ik wel leuk bij mijn adoptie gibbon passen hehe.. Net als de gibbons worden de olifanten na een paar jaar weer vrijgelaten in het wild.

Na het olifantknuffen doorgegaan naar een giraffecentre waar ze, u raadt het al, zielige giraffen opvangen! Ditmaal geen giraffe geadopteerd, maar wel een leuk gesprek gehad met een meisje van mijn leeftijd dat ook wildlife-management studeert.. en ok, ook girafjes geknuffeld...

Eigenlijk tegen mijn principes, maar ik moet zeggen, men gaat hier anders met dieren om dan in Azie.. hier geen aapjes op fietsjes etc.. maar als ze ergens dieren hebben, wordt je doodgegooid met educatie en op iedere plek wemelde het van de koediekoedieschoolkindjes die allemaal aan het leren waren over ' our wildlife, our heritage'.

Na het tongzoenen met giraffen had onze chauffeur nog een vriend ergens werken, bij een safari-walk.. (ik moet nog even inkomen in het Engels-met-Swahili-accent). Dus weljaa.. daar willen we wel heen hoor. Komen we aan bij een parkje op de grens van de stad en het Nairobi National Park, in een dierentuin! Vond ik dat even leuk! De dieren komen net als eerder genoemde zielige olifantjes uit het wild en worden daar opgevangen en de vriend van de chauffeur was dierverzorger. Maar echt een mooi park! Toen ik (min of meer naar waarheid he mensen..) zei dat ik ook in een dierentuin werkte, kregen we meteen een uitgebreide tour achter de schermen van de beste man.. Nouja.. voor jullie misschien niet iets waar je hart sneller van gaat kloppen, maar ik moest zowat extra zuurtsof krijgen van wat hij ons allemaal liet zien en doen..

Eeeerst.. was het tijd om aapjes te voeren.. een nieuwsgierige struisvogel kwam ook even kijken dus die mocht ook. Toen ik de aardige man bedankte voor zijn tijd zei hij ' No no! we've got a beautiful Rhino!' Oftewel.. hij haalde de neushoorn er even bij.. 'klim maar over het hekje hoor!'.. waarna we geknield op een muurtje de rug van een gigantische neushoorn zaten te aaien.. -wow-.

En nee... na de neushoorn was het nog geen tijd om te gaan, weer over een hekje, even de leeuw aaien.. Vooral L. was erg onder de indruk van deze woeste mannetjesleeuw, bij mij viel mijn mond open toen we verder door de bosjes naar de 3 vrouwtjes liepen.. die waren namelijk met de fles grootgebracht en kwamen kopjes geven aan het hek en bleven staan om achter hun oren gekroeld te worden.. hihihi..

Ok, nu gaat het vervelen en wordt het een 'en toen en toen en toen verhaaltje', maar nog heeeel even!! Want.. en toen.. toen nam hij ons mee naar de cheetas.. en daar mochten we bij in het verblijf.. en mee knuffelen.. Vandaar dat er nu een half opgedroogde korst cheetah-kwijl op mijn wang zit.. Normaalgesproken zou ik natuurlijk noooit wilde katten knuffelen, maar aangezien mijn homegirls T. en M. in september 5 maanden cheetas gaan redden in Namibie, moest ik even kijken of cheetas wel ok zijn.. Nou meisjes... dat zijn ze hoor en als je je gezichtsscrub vergeet; gewoon even met je hoofd voor een cheetah hangen en zijn tong doet de rest :)

En nu? Nu ben ik terug in het hotel.. er wordt aangeraden na 6 uur 's avonds niet meer de straat op te gaan en eerlijk gezegd zijn we ook best wel kapot van alle indrukken, uitlaatgassen, knuffeldieren en ok, ik heb ook al wat wijntjes op hehe...

Ik ga het kwijl van mijn gezicht afdouchen en wens jullie vanuit bruisend Nairobi een fijne avond!

Veel liefde,

Jullie ondergekwijlde M.

PS. Hoe ik dit alles kan bewijzen? Met foto's... die ik hier helaas niet kan uploaden :(



  • 21 Juni 2011 - 15:37

    M.:

    Aaaah hij is weer hilarisch! Ik ga dus helemaal geen scrub meenemen, een griede lebber voldoet prima! Veel plezier en blogse nog op het vervolg van jullie reis!

    Kusje M.

  • 21 Juni 2011 - 15:38

    M.:

    Een goede lebber natuurlijk, ieuwl geen Griede lebber!! Met dank aan mijn touchscreen!

  • 21 Juni 2011 - 15:42

    Marieken:

    Gaaf verhaal, en maak je maar geen zorgen om Belgische damesvliegers....die kunnen het echt ook hoor!

  • 21 Juni 2011 - 16:14

    S.:

    Aaah! Kun je je wang niet gewoon zo laten? Voor altijd? Uit cheetah-liefde?

    :) Veel plezier jullie!

    Kusje!
    S.

  • 21 Juni 2011 - 16:29

    Dagmar:

    yeeeaaaah! reisverslag! leuleuk:) veel plezier nog en ik lees morgen je volgende verhaal wel weer:P
    xje

  • 21 Juni 2011 - 16:55

    G.:

    Wow

  • 21 Juni 2011 - 17:20

    Nouky:

    Ben ff speechless...
    En ik wil nu eigenlijk al je volgende verhaal!
    Xx

  • 21 Juni 2011 - 17:32

    A.:

    Jaloers!

  • 21 Juni 2011 - 19:30

    Mirella:

    Ik ben echt zoooo jaloers ;) wow
    Lekker genieten xxxx

  • 21 Juni 2011 - 20:06

    Swez:

    vet cool swezzzz!!!!! ook echt leeuwen en cheeta's geaaid! dat wil ik ook altijd als ik in artis ben, zo jaloerss!! doet me trouwens denken aan dat 'reünie' filmpje van die twee gasten en hun leeuw die ze na tien jaar weer eens in het wild komen opzoeken (weetjewel?)
    Zeg trouwens tegen Lud dat mn computerprobleem opgelost is. (even technisch: Tim van Gert zei dat ik mn systeem moest terugzetten naar een back up van een maand terug, dan was het internet explorer probleem opgelost. daarna weer opnieuw virusscan erop! klaar!)
    nou wel leuk dat jullie gelijk de eerste dag zijn ondergedompeld in allerlei wildlife dat Afrika te bieden heeft, ookal was het niet in het wild ;)
    veel plezier nog en veel succes in de boemelbusjes naar Tanzania. Kijk uit naar je volgende verhaal en natuurlijk foto's!
    xxxxxxxxSWEZZ

  • 21 Juni 2011 - 21:09

    NoukY:

    Btw: de gabon adder ga je niet tegen komen :(
    Maarrrr ik heb een nieuwe voor je, de Pyxicephalus Adspersus. Zeg maar het achterneefje van de pacmanfrog :P

  • 22 Juni 2011 - 05:37

    Cobie:

    Wauw! En hadden jullie Ayla niet gewoon int koffertje mee kunnen nemen ipv op die krijsende papegaaien te laten passen, hè? :-)maar genietse verder daar!

  • 22 Juni 2011 - 06:38

    Rob:

    Toch leuk dat dat goed gaat! Een tijgerin en een cheetah. Veel plezier daar, gaat lukken zo te lezen.

  • 23 Juni 2011 - 10:34

    Miriam:

    He sjaak.....gelukkig is je reis op enige en de beste manier begonnen... met een vliegtuig dat gewoon netjes aan de grond gezet wordt...

    Wat een indrukken op de 1e dag zeg tja....ik werd gisteren ook door een grote rode kater geknuffeld. ;-)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 53970

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: