Maddie de co-piloot - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van madelonflorence - WaarBenJij.nu Maddie de co-piloot - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Maddie de co-piloot

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

01 Juli 2011 | Tanzania, Dodoma

Wow.. we gingen op safari en we namen mee... een gids, een Toyota Landcruiser, een verrekijker en een rol wc-papier!

Dat hele safari gedoe ging in principe vantevoren een beetje langs me heen, ik boekte eigenlijk gewoon maar iets bij een organisatie die wel goed leek.. dus daar gingen we op weg!

Safari is eigenlijk de hele dag rondrijden in een nationaal park op zoek naar dieren... en dat hebben we ook gedaan en het was heeel cool.. Leeuwen, giraffen, zebra's, vogels.. de hele shit vonden we op open vlaktes of verstopt achter struikjes..

Wat echter wonderbaarlijker was, was het 'slaap' gedeelte. Wist ik veel wat ons te wachten stond.. De eerste avond kwamen we aan bij een 'river lodge'.. echt zo chique.. een houten veranda met daarop een onwijs grote luxe tent met uitzicht over de rivier. Toen we incheckten kregen we een extra formulier waar onze handtekeningen op moesten, dat het management niet aansprakelijk was voor 'injury or death'.. wtf!? Wat bleek.. die tenten stonden aan de oever van de rivier, waar 's avonds de nijlpaarden aan land komen om te gaan grazen... en welk dier zorgde ook alweer voor de meeste doden in Afrika? Juist...
's Avonds terug van het geweldige uitzicht-terras terug naar onze tent werden we dan ook vergezeld door een Masai-guard.. echt zo'n gast met rode lapjes om en een speer in zijn handen, om ons te beschermen mocht er een wild dier losopen... wiiiew!

Anyway.. na een nacht vol nijlpaard gegrom (ze maken een geluid als een kapotte startmotor gevold door heeel diep gebrom) gingen we verder op weg naar de plek waar we drie nachten zouden gaan doorbrengen... Ook hiervan had ik eigenlijk geen idee. Toen we al wildlife spottend langs de over van een meer reden en een olifantenfamilie tegenkwamen was ik in eerste instantie heeeel blij! Zo lief die kleine baby! Mijn glimlach vertrok alleen wel een klein beetje toen bleek dat die enorme olifanten NAAST onze volgende slaapplek liepen.. een tentenkampje! Maar dan ook echt no mercy tentjes... geen houten luxe veranda.. geen masai bewakers... niks nada niente... gewoon een paar tentjes aan een oever met krokodillen en uiteraard.. nijlpaarden.

's Nachts was het dus ook best een ervaring.. de leeuwen die we overdag lui zagen slapen, gingen 's nachts op jacht en hoorde je dan ook vlakbij onze tent naar elkaar roepen.. net als de nijlpaarden, hyena's en al dat andere grut...

Vanmorgen was onze bush-trip ten einde en gingen we naar het 'vliegveld'... een airstrip in de bush met een landingsbaan van rode aarde en olifanten op de achtergrond... hier kwam dus het gedeelte 'klein vliegtuigje' waar ik niet al te zeer naar aan het uitkijken was.. maar uiteindelijk moet je soms het gevaar in de ogen kijken (haha) en dus stapte ik vol goede moed in het vliegtuig met 12 plaatsen.. naast de piloot! Het allergaafste uitzicht dus.. een soort flight simulator tijdens opstijgen en landen.. maar dan echt!

Uiteindelijk zag ik het vliegveld van Zanzibar ver beneden ons verrijzen.. en daar zijn we nu! Heeel mooi... heel oosters, allemaal burqa's en moskeen en kleine straatjes en spelende kindjes..

Morgen begint het laatste deel van onze reis... lekker even snorkelen en zwemmen.. ik kijk er naar uit..

Ik ga nu het zweetcafe verlaten en geef jullie een dikke kus vanuit Zanzibar...

xx jullie co-piloot M.

  • 01 Juli 2011 - 19:08

    Moek:

    Zo te lezen een wonder dat jullie dit overleefd hebben! Hebben jullie alle beesten gezien die je wilde zien? Nu nog de onderwaterwereld bekijken, hoop dat jullie nog veel moois zullen zien! je m en v.

  • 02 Juli 2011 - 15:30

    Swez:

    hoi lud en swezzz!!! wat vet die babyeulifant!!! ben wel benieuwd naar zanzibar, wist niet dat het zo moslima was. ik heb de laatste lesdage op mn stage gehad (pfff) en laatste tentamens. hoef nu alleen nog maar te surveilleren (chillen) in de toetsweek. oftewel, mijn activiteiten zijn een stuk minder spannend dan die van jullie, muhhuhh.. ;)
    waar ik ook wel benieuwd naar ben is wat jullie nou eten op zo'n hele dag, niet alleen op safari, maar ook gewoon nu, zo op zo'n eiland,, me moeder zei dat het er veel vakantiereizen heengaan, dus misschien wat toeristisch eten? nou ik hoor graag over de plaatselijke specialiteit hehe ( nee ik ga er te lang over door, maar heb vet honger en we gaan zo pas naar de griek met me ouders.) daarna naar mariette dr feestje, die is afgestudeerd van de pabo, dus ik zal je felicitatie wel alvast doorgeven hehe..
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx swezzzzz (en gürt en me elternn)

  • 05 Juli 2011 - 11:09

    Marieken:

    Wow, het klinkt weer heel erg gaaf....geniet van Zanzibar!

  • 05 Juli 2011 - 18:27

    Mirella:

    Wow, zo mooi. Vind het zo gaaf voor jullie. Maar mis je wel hoor!! Ben blij als je weer lekker bij ons bent en we weer lekker ouderwets de slappe lach kunnen krijgen.
    Geniet nog even en een hele dikke kus

  • 08 Juli 2011 - 20:26

    Cherina:

    I just got one word: Wauw!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 54040

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: