Jummie! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van madelonflorence - WaarBenJij.nu Jummie! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Jummie!

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

29 Juli 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Niet schrikken: ik zal jullie niet iedere dag lastig vallen met verhaaltjes, maar aan vandaag wil ik toch nog wel even een verhaaltje wijden!

Als ik zeg smerig.. waar denk je dan aan? Poep? Kots? Haring met slagroom? Een peuk in je bierflesje?

Mijn definitie van smerig? ik weet het niet, ik ga al kokhalzen tijdens het openen van een blikje kattenvoer eigenlijk..

Maar goed, even vanaf het begin.. vandaag wel bij de roofdieren.. he-le-maal te gek! Naar de grote miereneters (google em even als je niet weet hoe het eruit ziet want ze zijn te leuk) gevoerd, raampjes gelapt.. en naar de manenwolf, ook gevoerd, stalletje schoongemaakt en in het verblijf (papa mama en 3 puppies gewoon om me heen lopend) ook poep geschept (een vak apart voor als je nu zit te lachen..haha).

Toen naar de leeuwen! 1 mannetje en 2 vrouwtjes, die alles behalve vriendelijk tegen me waren haha! er zat een soort gaastralies tussen hen en mij, waar ze luid brullend en grommend tegenaan mepten.. leeuwen ingesloten en toen naar buiten, poepjes en afgekloven botten weghalen.. en dat was dus ENG! Ik denk dat ik wel 10x heb gevraagd: zijn ze echt opgesloten?? kunnen ze écht niet naar buiten?? weet je het heeeeeel zeker??
haha.. maar serieus, als zo'n leeuw naar je mept.. hoef je hem echt niet zonder tralies voor je neus te hebben...
Ook leuk: publiek kan door 2 grote ramen naar binnen in de leeuwenstal kijken. Ik ging die ramen lappen.. en net als bij een huiskat ging de enorme mannetjes leeuw op mijn bewegende spons af en sprong steeds met 2 enorme voorpoten tegen het glas aan! miauw! dikke pret met een leeuw.. hoe verzin je het :D

(voor mensen met een zwakke maag of die alles zielig vinden: lees dit onderstaande maar niet)
(ECHT NIET)
toen kwam de essentie.. want wát eten vleeseters? juist.
en wie maakt dat klaar? juist.
'Can you cut some rats?'
-'eeh.. yeah if you can show me how?'
dus..let goed op: men legge de rat op zijn rug met het hoofdje naar links, men houdt hem met duim en wijsvinger van de linkerhand vast bij de schouderbladen, men steekt met de rechterhand een mes ter hoogte van de ribbenkast dóór de rat heen, men snijdt met 1 soepele beweging de buikwand open, vervolgens pakt men de rat op met de linkerhand en steekt de rechterhand ín de buik en haalt alle ingewanden uit de rat...
Ja? ok..
daarna nog wat kwartels opengescheurd (letterlijk, om ook de ingewanden eruit te halen), wat konijnen gevild (sorry pap..) en onthoofd (met de hand, draaien en trekken) en nog wat grote stukken vlees gesneden...
dus... ok het was vies. maar eigenlijk ging het ook wel, omdat je omringd bent door vlees enz en dode muizen, kuikens, ratten en kwartels. en omdat iedereen het aan het doen is, de radio aanstaat, je gezellig aan het praten bent.. tja..
ik heb wel veel gekokhalsd als ik het rook hahaha

Nouja.. daarna in de pauze gewoon een BLT sandwich gegeten hoor! haha

daarna wolven ingesloten, gevoerd, grote miereneters en manenwolven nog een keer gevoerd en toen was het alweer 4 uur!

Morgen weer naar de roofdiertjes.. het enige wat ik kan zeggen is: WOUHOU!

kuzkuz



  • 29 Juli 2009 - 21:18

    Sop:

    Hee Broodje Bromvlieg,

    je begint al aardig op mij te lijken wat betreft de lijkensnijderij ;) :P

  • 29 Juli 2009 - 22:00

    Joanne:

    Coool!

  • 29 Juli 2009 - 23:20

    Pjotr:

    Ik hoor het al, horeca ervaring voor bij de Chinees

  • 30 Juli 2009 - 08:05

    Je Pa:

    gedver, je kan zo'n rat toch ook wel met mes en vork open snijden???

  • 30 Juli 2009 - 08:43

    Ingrid:

    Getver! Toch wel een dode rat??? ;-)
    Lijkt me wel een geweldige ervaring die stage. Op het snijden, uit elkaar halen en ruiken van het voer na dan ;-)

  • 30 Juli 2009 - 08:44

    Ayla:

    klinkt goed ;) wacht op je update !

    maaruh.. hebben ze daar ook ijsberen? ik was bij ouwehand een keer bij de ijsberen in hun verblijf kijken en OMG wat een vieze mega overheersende amoniak geur!

  • 30 Juli 2009 - 10:57

    Kim:

    Heerlijk die verhalen over de Zoo, ik wil elke dag wel een verhaal hoor, misschien niet hoe je die dieren allemaal moet opensnijden;-), maar kom maar op. Ja bij de roofdieren galerij staat de radio ook altijd hard an , zou dat een afleidingsmanoeuvre zijn?

  • 30 Juli 2009 - 16:18

    Geerdien:

    hee sjaak! Nu weet ik eindelijk hoe je het hebt! Ik was afgesloten van de buiten wereld in Zeeland.. Daar hebben ze helaas nog geen internet..
    Have fun!

    Kus

  • 30 Juli 2009 - 18:11

    Carelli:

    MMM smakelijk verhaaltje als je eten staat te koken krijg erg trek in mijn eten .... lekker dat je zo goed gaat...morgen opwarmen voor FEESTWEEK! PFFFF zal je wel missen hoor.

  • 30 Juli 2009 - 18:38

    Fiona :

    Wat geweldig wat je allemaal mag doen!!!! En van mij mag je heus wel iedere dag een verslag schrijven hoor, k geniet ervan!
    Morgen avond indrinken en dan........ gaan we je vreselijk missen in Santpoort.
    Kussies xxx

  • 30 Juli 2009 - 19:07

    Marieken:

    Misschien wat ongebruikelijk maar wat gaaaaaf!! Moet ik naar Edinburgh?

  • 08 Augustus 2009 - 20:37

    Miriam:

    sjaak!! je bent echt een bikkel!! ik denk dat ze je volgend jaar weer willen hebben!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 53996

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: