Butchermaddie - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van madelonflorence - WaarBenJij.nu Butchermaddie - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Butchermaddie

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

10 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Mijn geliefde vriendin S. werkt op de snijzaal van een bekend academisch ziekenhuis. Zij snijdt dus in dode mensen. Ieder zijn meug, denk ik dan.. andere mensen houden van korfbal of klootschieten. Iedere keer tijdens een fijne borrel slaat S. beleefd de door mij aangeboden chorizo, salami, of andere heerlijke gedroogde worst af, met als reden: 'het smaakt naar snijzaal'. Nouja... des te meer heb ik, denk ik dan en besteedde er nooit veel aandacht aan... MAAR NU!

Ik heb hetzelfde!! Jaiks! ieder stuk vlees wat ik voor mijn eigen consumptie wil gebruiken, smaakt naar butchershop! De butchershop is de werkplaats van de roofdierafdeling in de dierentuin waar ik al eerder over schreef.. het is er donker, het lijkt uit steen gehakt te zijn, er hangen kadavers en het is de plek waar ik 's morgens om 8 uur mijn 20 ratten opensnijd.. mijn konijntjes vil en in stukken hak en waar het bevroren vlees gedurende de middag en nacht ligt te ontdooien.. oftwel.. het ruikt er niet naar wasverzachter.. beetje jammer... maar de winst is dat ik weer een van mijn vriendinnen een beetje beter begrijp! Bij de volgende borrel alleen nog maar groenten dus!

Toch begin ik me bijzonder thuis te voelen in dit donkere hol. Vandaag werd me gevraagd of ik in mijn eentje het voer kon klaarmaken, dus heb ik de hele ochtend heerlijk met de radio aan liedjes meegezongen en mijn werk gedaan. Ik weet nu eindelijk wat er gedaan moet worden, hoe het gedaan moet worden en waar alles staat. Ik ruik de geur die er hangt amper nog en lach om de mensen van andere afdelingen die soms een paar kuikens en muizen komen vragen en die angstvallig buiten blijven staan tot ik ze het aangeef. Alison, het hoofd van de afdeling, vroeg vandaag of ik het naar mijn zin heb bij de roofdieren, terwijl ik net met beide handen ín een konijn zat te wroeten en ik zei 'tuurlijk! ziet het eruit alsof ik het niet naar mijn zin heb dan!?'

het meeste werk in de keuken gaat zitten in het voedsel voor de grote miereneters. voor iedereen die níet weet hoe deze eruit zien: http://www.bluemacaws.org/images/blue214.jpg

deze dieren hebben geen tanden en eten in het wild termieten. in de dierentuin krijgen ze een mengsel van (let op): appels, peren, tomaten, bananen, hondenbrokken, paardenhart, oat, turf, honing, water, gedroogde garnalen en een gekookt ei. Dit alles moet in een blender gemixt worden en het resultaat is een soort donkere stopverf.. jummie!

Goed, de rest van de details van het andere voer zal ik jullie besparen ;)

De rest van vorige week heb ik bij de tijgers, panters etc gewerkt waar ik vorige week over schreef. Heel erg leuk!

Het weekend was een welkome afwisseling van het dagelijks om 6 uur opstaan.. dus we hebben zaterdag heerlijk uitgeslapen en zijn even naar het strand geweest. Schotten hebben een voorliefde voor alles wat gefrituurd is (ze eten zelfs gefrituurde marsrepen!) en voor gokken op van alles en nog wat. Ook aan het strand stonden heerlijk grote gambling halls waarvanuit de frituurdampen je zelfs in de branding nog op de keel sloegen! uwl..

Gisteren, zondag dus, zou onze lang gekoesterde droom in vervulling gaan. We zouden het monster van Loch Ness gaan zien! Ware het niet dat... we nooit bij Loch Ness gekomen zijn!
Om de vreselijke dag even kort samen te vatten:
we hadden een tour geboekt met een bus die ons in 12 uur vanuit Edinburgh door de highlands naar Loch Ness zou brengen en ondertussen zou stoppen bij mooie bezienswaardigheden.
De bezienswaardigheden bleken touristshops te zijn, waar we steeds stopten en 45 minuten de tijd 'kregen' om rond te kijken... aaahrrhggg!! vreselijke toeristische rotzooi overal!!! en een gids in de bus die alles zou moeten doen behalve met mensen werken.. wat een eikel.. hij schold spaanse mensen uit omdat ze volgens hem niet naar hem luisterden, terwijl die arme mensen zijn zware schotse accent gewoon niet verstonden! Mij moest ie om 8 uur 's morgens al hebben toen ik met mijn koffie in de bus kwam.. want dat mocht dus niet...
Uiteindelijk bleek ergens in de highlands (erg mooi trouwens hoor) dat er een ongeluk was gebeurd en daarom de weg naar Inverness was geblokkeerd en we niet de beloofde boottocht op het meer konden doen.. nouja jammer maar ok.. een ongeluk is heel naar.
En na nog 2 jeukerige toeristenwinkels werd ons verteld dat we naar Blair Castle gingen.. huh!? Blair Castle? dat klinkt niet als Loch Ness!
'NEEE!' schreeuwde de ondertussen schuimbekkende gids... 'DAT ZEI IK TOCH AL! WE KUNNEN ER NIET HEEN!'
eeeh... je zei we konden die boot niet op maar we konden wel naar een andere plek van het meer...
Dus mochten we verplicht anderhalf uur verpozen bij een spuuglelijk kasteel, waarvoor we weer extra moesten betalen...

Nouja uiteindelijk kon ik er niet meer om lachen. We zijn gaan klagen en nu krijgen we 1/3 van de prijs terug..pff.. we konden ook vandaag nog de tour doen.. maar ik ga van mijn leven nooit meer in zo'n bus, hierbij gezworen.
Dus.. wil je Loch Ness zien en je hebt in tegenstelling tot ons wél de tijd.. ga lekker zelf en NIET met een georganiseerd iets! Echt bizar dat je zonder enige moeite en zonder vooraf te organiseren heel makkelijk door heel Vietnam kan reizen, maar dat een dagje naar een meer totaal moeilijk is..

Anyway.. vanmorgen stonden we weer braaf om 10 over 7 bij de bushalte en dat doen we nog tot vrijdag de 21e. Dan is het alweer over met de pret! Heel jammer, ik heb het echt bijzonder naar mijn zin. Vandaag weer oog in oog met 2 jaguars, 3 wilde schotse katten en een hongerige ijsbeer gestaan. Ik probeer behalve echte foto's ook heel erg deze beelden in mijn hoofd op te staan, want ik besef echt wel hoe bijzonder het is. De grom van zo'n enorme ijsbeer maakt al het bizarre, harde werken en de verpeste smaakpapillen meer dan goed!


Veel kussen,

jullie doorgewinterde slagersdochter


  • 10 Augustus 2009 - 22:04

    S.:

    Eindelijk begrip. Muhahaha! Oh, ik heb er een ziekehuiservaring bij: de kaakchirurg en het ik-zaag-in-je-kaak-want-je-kies-wil-er-niet-uit-fenomeen. Ik mail de unabridged version wel... Veel plezier!

  • 10 Augustus 2009 - 22:30

    Pjotr:

    <3

  • 11 Augustus 2009 - 07:09

    Noemie:

    Jeetje, noem! Had nooit gedacht dat jij dat leuk zou vinden!

    Blij dat je het zo naar je zin hebt! :)

    Kussie!

  • 11 Augustus 2009 - 07:16

    Myrte:

    OOO schatttie wat een verhalen allemaal!

    Even iets anders, de hele familie is de 13 sept van de partij in de Artis, heeeel leuk, sorry voor lowsy reageren xxxxx m en b

  • 11 Augustus 2009 - 18:23

    G.:

    Lopen er ook kinderen? Voor mij begrip misschien...

  • 12 Augustus 2009 - 22:13

    Carel:

    ben je nog naar teeuwen gegaan? hoe was het?

  • 13 Augustus 2009 - 17:32

    J.:

    Ik denk dat ik ook reisgids ga worden in Schotland! Haha!

  • 13 Augustus 2009 - 19:53

    Marieken:

    Mijn jaloerserigheid neemt per blog toe....Nessie zit overigens al ages in the lake en zal niet weglopen, dus....volgende keer beter. Overigens is Blair Castle historisch soort van erg belangrijk enzo, maar dat terzijde. Rare jongens die Schotten. Gefrituurde marsrepen, ik weet dat het gebeurt maar eh...is het lekker?

  • 16 Augustus 2009 - 10:44

    Kim:

    Hoi Maddy
    Even nog wat laatste info over Max de zeeleeuw.
    Het schijnt dat hij door gezondheidsproblemen(Wat uiteindelijk nierfalen bleek te zijn) niet de nodige extra 60 kg voor de paringstijd er aan te eten om achter de vrouwtjes aan te jagen.
    Of het het nog gelukt is om 1 v d vrouwtjes zwanger zullen we volgend jaar weten;-).
    De dames zijn nu aan het bakkeleien over de dominantie de 1 zit over de anderen te bazen;-).
    Artis wil naturlijk wel weer een mannetje in de toekomst, maar hoelang gaat gaat duren weten we nog niet.

  • 17 Augustus 2009 - 09:35

    Rijk:

    Ik heb eindelijk je blog gelezen hoor, haha je bent al weer bina thuis. Wat een verhalen allemaal...Vegatarier dus...
    Geniet nog even van je laatste dagen, was Hans leuk??
    Ik ben alweer hard aan het werk.
    Ik mis je, liefs, Rijkie

  • 19 Augustus 2009 - 03:32

    Sofieke:

    Ik heb net al je verhaaltjes gelezen; klinkt als twee superervaringen; de reis en de dierentuin. Nu kun je zonder al te veel problemen ingezet worden in Artis, of niet soms?? Geweldig! Ben je inmiddels al terug? Ik morgen..nog één dag in Bangkok... tot snel in Artis, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 53999

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: