Tigertime! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van madelonflorence - WaarBenJij.nu Tigertime! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Tigertime!

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

03 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hoi allemaal!

Na alle dreigmails om een nieuw verhaaltje.. hier weer eens een update! ;)

Mijn eerste week en weekend zitten erop! En wat is het leuk!

Het ratten fileren en konijnen pellen doe ik zonder moeite, ik ruik het niet eens meer! (merkte ik toen ik vanmiddag Teresia een kleine rondleiding in de slagerij gaf en die met grote ogen en een mouw voor haar neus naar het vlees stond te kijken..)

Anyway... de hele week was echt heel leuk. Blaffende manenwolven achter me aangehad, heel dichtbij de miereneter met kleine baby geweest. Veeel vieze slaaphuisjes schoongemaakt, alsof je in een soort ammoniakhok staat haha! Ook bij een training van de ijsbeer geweest. Ze gaat over een maand naar het Schotland Wildlife Park, en de transportkist staat al bij haar verblijf, waar ze met beloningstraining over een maand rustig in moet lopen, zodat ze niet verdoofd hoeft te worden.(het heet 'clickertraing'; als de beer met haar neus de 'targetstick' van de trainer aanraakt, klikt de trainer met een klikding en geeft vervolgens een stukje vlees (het verwende beest kreeg gekookte kip haha), zodat goed gedrag, het blijven zitten in de kist, beloond wordt).
Het leeuwenverblijf binnengaan ging al met minder paranoide gedachten.. ik word er ook lekker mee gepest door de verzorgers.. 'Maddy's afraid of lions!' haha.. gelukkig werk ik ook met erg leuke mensen, dus hard werken maar ook veel lachen!

Vrijdag kwam Anouk ons verblijden met een bezoek! om 1 uur 's nachts kwam ze aan en werd ontvangen door een totaal bezopen Jacky (de vrouw waar we bij wonen..) en een niet zo bezopen ik... Een warm welkom in Schotland dus! 'Anika? Anuky? What's your name then!? Damn.. I'm peshed!' (bezopen dus..)'Are you ok? I want you to feel welcome.. no I really want you to feel welcome! do you feel welcome??' Hilarisch was het en totaal niet uit te leggen.. (voor de rest is ze heel normaal haha) Uiteindelijk vonden we ons warme bed om 4 uur 's morgens na een halve fles kruidendrank met cola light en veel ingehouden lachen door Anouk en mij hahaha..

Zaterdag! Fish & Chips! Natuurlijk ga je dat 's middags eten! bleurgh.. 1x was meer dan genoeg.. vette troep. Daarna! Free tour! Heel gaaf, we hebben 3,5 uur door de stad gelopen met een erg leuke gids, die ons veel van de bizarre geschiedenis van Schotland en van de stad heeft verteld. Veel spooky stories dus.. ze doen dezelfde tours ook in Amsterdam, toch ook maar eens eentje meelopen in eigen stad!

's avonds lekker BIER gedronken in de stad.. pub in pub uit en uiteindelijk een heel leuke tent gevonden met goede muziek.. jee! Ik moest natuurlijk wel bier drinken, om het niet aanwezig zijn op de feestweek te compenseren...

Zondag! lekker uitgeslapen! (iedere ochtend staan we braaf om 10 over 7 's morgens bij de bushalte naar de dierentuin...) En 's middags naar een heel fijn bageltentje, lekker smoothies gedronken, bij straatartiesten gekeken en vervolgens naar de pub om whisky te drinken! Moet natuurlijk als je in Schotland bent.. Ik was na 2 whisky en een paar biertjes een beetje bang om 's morgens weer te gaan werken in verband met de combinatie kater en stinkende ratteningewanden, dat begrijpt u.. maar vanmorgen ben ik om de ratten even te vermijden meteen op de afwas gesprongen, ter voorkoming van you know what I mean.. blerhg!

Vandaag ging ik niet naar de leeuwen, maar naar de tijgers! en panters, honingdas, veelvraten, pallas cats en jaguars... nice! Het onvriendelijke ochtendgebrul van de leeuwen was ik ondertussen gewend, maar de tijgers gingen plat op de grond naar me liggen blazen.. wow! De amoerpanters sprongen met 4 poten in het hek toen ik dichtbij kwam, nice kitty cats! Ik snap echt niet waarom mensen met grote katten willen werken.. ze zijn helemaal niet vriendelijk! ;)

Sharon, de senior keeper waarmee ik werk had 's middags vrij, dus bedacht ik maar leuke dingen voor mezelf, zodat ik niet als zo'n afwachtende hangende stagiaire zou overkomen (nightmare!). Heb 300 kilo spinnenweb weggeveegd, me verdiept in gedragsverrijking voor de dieren (waarmee je natuurlijk gedrag kan stimuleren, om te voorkomen dat je die 'heen en weer katten' krijgt..) en uiteindelijk een lekker honingijsje voor de ijsbeer gemaakt, die nu in de vriezer staat en hopelijk morgen genuttigd kan worden door Mercedes de ijsbeer! Heb net ballonnen gekocht, die ik morgen ga vullen met water en bloed, invries en dan overmorgen in het zwembad van de jaguars ga gooien.. fun! Ook ga ik bij de grote katten kijken welke aapjes in hun leefgebied wonen en kijken of we die in de dierentuin ook hebben. Als ik dan stro van die aapjes in een papieren zak doe en aan de kat geef, gaan ze waarschijnlijk helemaal uit hun panty!
Nouja.. zoals je leest.. ik vermaak me wel!

Morgen komt Anouk naar de dierentuin en kan ik waarschijnlijk meelopen met de wereldberoemde penguin parade! om 14.15u komen dan pinguins die dat willen uit hun verblijf om een rondje te wandelen, waar altijd veel publiek op afkomt! Superfun!

Dan nog het meest ultieme! WE GAAN NAAR HANS TEEUWEN! Het is ongelooflijk geweldig fantastisch! Hij treedt hier op op het festival en Marieke is vanmiddag naar de stad geraced en heeft kaartjes kunnen kopen! Wouhou! (voor de niet zo Hans Teeuwen minnende mensen: hij treedt al een paar jaar niet meer als cabaretier op in Nederland, maar heeft zijn werkterrein naar Engeland verplaatst.. en ik vind hem he-le-maal fantastisch!)

Goed... Ik ga mij bij de meisjes voegen, die al heel zoet Free Willy *Oldskool!* liggen te kijken.. Jacky is op vakantie dus we hebben het huis een weekje voor onszelf!

Liebe Grüssen aus Edinburgh!

xxxxx jullie aller maddie




  • 04 Augustus 2009 - 08:53

    Geerdien:

    Sjakie! Het klint echt super leuk allemaal!!! Ik ben vet blij met je! Ik zit thuis ook met een hele grote kat... Soort kruizing tussen een panter en een hond, vernoemd naar een ezel...

    Kus

  • 04 Augustus 2009 - 08:54

    Geerdien:

    Blij VOOR je.. oeps..

  • 04 Augustus 2009 - 18:52

    Rafflesia ;):

    hihi
    wat een leuk verhaal :)
    nog heel veel plezier en vind het super super super keigaaf ;) dat we hier zijn :)
    xxx

  • 04 Augustus 2009 - 19:13

    Corrie V:

    Hi Maddy,

    remember me? Corrie van de rondleidingen?

    Meid, wat fantastisch allemaal. Al die grote dieren zo dichtbij. Ik ben ervan overtuigd, dat de tijger over een week heel lief Pffrrr tegen je doet. Blijf ze maar goed voeren, dan gaan ze je echt wel lief vinden.

    Ik vind je wel heel dapper met al dat vlees snijden!!!

    Ik ga nu nog even je vietnam avonturen lezen.

    Geniet!!!

  • 04 Augustus 2009 - 19:44

    Eef:

    Jaaaa tijgers zijn tha bomb!! (net als olifanten trouwens, maar daar hebben we het nu niet over haha) ga zo door chica, klinkt erg goed!!

    Kusss

  • 05 Augustus 2009 - 14:20

    Joanne:

    Uuuhl! water en bloed!

    Vet cool dat je het zo naar je zin hebt, zulke leuke verhalen allemaal! Veel plezier nog!

    Xx

  • 08 Augustus 2009 - 20:44

    Miriam:

    Een heel huis voor jullie alleen dat zal even lekker zijn!!!

  • 08 Augustus 2009 - 22:15

    Marieken:

    Ik was altijd dol op fish and chips, vooral de patat met vinegar....
    Wat een leuke verhalen, ik hoor je huisbazin bij wijze van spreken dronken wezen, kom zelf natuurlijk ook uit een keltisch land met een (voor anderen) onverstaanbaar accent. Ik blijf jaloers, en nou ga je ook nog naar Hans Teeuwen....Is het fringe festival nu bezig dat hij naar e'burgh komt? Geniet van alles, maar kom wel gauw weer terug met nog meer verhalen.

  • 10 Augustus 2009 - 18:14

    Kim:

    He Maddy
    Hoe gaat het met de ijbeer en zijn clicksysteem met eten, zit hij al in zijn reiskist?
    Hier in artis is het stil bij de zeeleeuwen, missing Max alot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 53998

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: