Nog eentje om het af te leren... - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van madelonflorence - WaarBenJij.nu Nog eentje om het af te leren... - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Nog eentje om het af te leren...

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

21 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Daar zit ik dan, op mijn een na laatste nacht in Einburgh. Ik kan niet slapen!

Ongelooflijk dat vier weken zo snel kunnen gaan! Ik heb zo veel beleefd, geleerd en gedaan en ik heb het zo naar mijn zin gehad en ben ook wel trots op mezelf :)

Aan de ene kant ben ik blij om weer naar Nederland te komen. Lekker bij mijn vriendje zijn, mijn familie en vrienden weer zien, mijn vogeltjes weer kroelen, als J. terug is van haar stage in NY weer met G., S., en J. ouderwets lullen, drinken, lachen en knuffelen, eindelijk Sjakie en Rijk weer zien, iedereen om me heen kunnen verstaan, lekker naar school, rondleidingen geven in Artis, oftewel.. gewoon weer het 'gewone leven'.. maar toch ook om alweer plannetjes te kunnen smeden voor de dingen die gaan komen!

Want tja... ik vind het zo mooi om in een andere cultuur te zijn! Om je 'eigen' mensen weer eens goed te missen, om niet altijd iedereen te kunnen verstaan, om soms een beetje 'verloren' rond te lopen omdat je niet weet waar je bent, om je eigen cultuur door de ogen van anderen te zien, om door een ander landschap te lopen en om andere grapjes te lachen!

Mijn stage is voor mij zo bijzonder geweest. Op de kaart die ik vanavond schreef voor de mensen waar ik mee heb gewerkt staat:

'Thank you all for your support the past 4 weeks, I never thought to be gutting rats and quails, skinning rabbits, cutting horse hearts and picking decomposed meat.. and actually enjoying it!'

Het dekt de lading wel.. Ik heb dingen gedaan waarvan ik nooit gedacht had ze ooit te (hoeven) doen.. en eigenlijk was het helemaal niet erg! Honderden ratten opengesneden en van hun ingewanden ontdaan, binnen 2 minuten een konijnen ontveld en in 7 stukjes gesneden, ribben uit elkaar gezaagd en 100 keer met mijn hoofd tegen in de koelkast uitlekkende stukken vlees aangelopen! Ik ben bang geweest (leeuwen!), ik heb gelachen (Teresia die dacht dat ik werd aangevallen door een totaal ongevaarlijke beermarter, maar dat wist zij niet.. 'maddie pas op hij valt je aan!') en ik heb zelfs een klein traantje weggepinkt (na 1 dag overleed het pasgeboren leeuwenwelpje en ik mocht het zien toen het uit de stal was gehaald.. helemaal perfect klein pluizebolletje! :() Ik heb stallen uitgemest, poep opgeraapt, geschrobd, gedweild, ramen gelapt, verrijkingsdingen bedacht en gemaakt, ontbindende vleesresten uit bergen stro geplukt, een 'kus' gekregen van een grote miereneter, de mooiste dieren van heel dichtbij gezien, 's morgens mijn favoriete ochtendhumeurige veelvraat Kirka wakker gemaakt 'GRROOMMM', dieren uit mijn hand laten eten en gewoon een maand lang mogen beleven hoe het is om in een dierentuin te werken.

Dat laatste is misschien wel het meest waardevolle. Welke richting wil ik op... ik móest en zóu in een dierentuin werken.. maar nu weet ik het niet meer... Ik kan heel veel argumenten bedenken waarom dierentuinen heel goed zijn.. maar toch ook wel enkele die wat negatiever zijn. Een tijdje 'achter de schermen' door te brengen in een dierentuin heeft me in ieder geval goed gedaan om mijn visie bij te schaven en mijn wereld te verbreden.

In februari 2010 hoop ik voor 20 weken te vertrekken voor mijn volgende stage. Waarheen? Geen idee! Misschien in een dierentuin, maar misschien ook wel heel ergens anders...

Ok genoeg sentimenteel gedaan.. ik weet toch wel dat jullie allemaal willen dat ik in een dierentuin ga werken voor de gratis kaartjes

Dag lieve kijkbuiskinderen, dit was voorlopig even mijn laatste verhaaltje!
Ik heb erg gelachen om jullie reacties en vond het leuk dat jullie mijn belevenissen wilden lezen :)

Zaterdag ben ik weer in ons koninkrijk, cheers!

xxxxxxxxxxxxxxxxxx





  • 21 Augustus 2009 - 05:17

    Raya:

    En als je het rdt: zaterdag is Ramadan/Arabië-avond in de ZOOmeravond! Hoop je er te zien!
    En in elk geval goeie reis, en dank voor je verslagen - ik zal ze missen!
    Raya

  • 21 Augustus 2009 - 08:22

    Kim:

    Jammerrrrrrrrrr
    Leuk dat je weer terugkomt, zie ik je weer eens in Artis en ja ik raakte helemaal verslaafd aan je verhalen, wat moet ik nu "waar ben jij nu" is leuk om een stukje mee te reizen en te genieten met de reizigers of stagelopers, thanxs

  • 21 Augustus 2009 - 08:42

    Geerdien:

    Hè hè, kunnen we eindelijk weer bier drinken!


  • 21 Augustus 2009 - 09:28

    Marieken:

    Slointe, we hopen je gauw weer te zien.

    Cheers back at you

  • 21 Augustus 2009 - 13:15

    Pjotr:

    Journey of life bla bla growing as a person bla bla jeej Maddie weer terug!! :D :D

  • 21 Augustus 2009 - 17:10

    J.:

    Zo cool Maddie! Ben erg trots op je! Ik was vorige week in een mega aquarium met heel veel beestjes en ik moest erg aan je denken! Ik kan niet wachten om weer thuis te zijn en gezellig vieze praatjes te houden en tot diep in de nacht te drinken!

  • 21 Augustus 2009 - 18:24

    Raffela ;):

    heeeeeeeee bloody maddie :)

    vond het een super leuke stage met jou :)
    fijn rest vakantie

    dikke knuffel

  • 22 Augustus 2009 - 16:50

    Fiona:

    Welkom thuis! Heb idd erg genoten van al je verhalen! THNX!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 53995

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: