Thailand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van madelonflorence - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2010 | Thailand, Ao Nang

Niet te lang dan.. maar toch een aan Thailand gewijd (geweid? damn..) verhaaltje..

Ik ben namelijk voor het eerst van mijn leven in Thailand! En aangezien ik er toch de komende maanden zal gaan wonen zal ik mijn eerste indrukken met jullie delen..

Zeg Thailand en ik dacht aan vliegtuigladingen vol ontblote bierbuiken, gouden kettingen met namen, tattoos van Hazes op ruggen en het onvervalste pakje zware Van Nelle, waarvan er de hele vlucht sjekkies worden gedraaid die bij aankomst meteen worden opgestoken, tegelijk met het eerste biertje 'want het kost hier toch niks'.

Als ik iemand hiermee beledig... laat die tattoo dan weg laseren..

Ok.. Thailand!
Ach, onze vlucht was vrijwel zonder white people, er waren geen ontblote bierbuiken en ik kon dus ook geen 'zie je wel!' tegen Ludo roepen.
De vlucht was trouwens een van de ergste waar ik ooit in had gezeten.. hele vlucht hevige turbulentie, wat mij weer bijna een echtscheiding opleverden omdat ik er van overtuigd was dat het kwam doordat Ludo zijn mobieltje was vergeten uit te zetten.. en jaikweetdatdatnietsuitmaaktvoordeturbulentie..
anyway.. ik was bijna gaan bidden hihi

Op Krabi waren ze relaxed.. zo relaxed dat eerst de lunch werd opgegeten voordat wij geholpen werden en zo stonden we daar als lome schapen te wachten op de autoriteit. En ja! ik was aan de beurt! Trots loop ik naar de mevrouw in het hokje en zeg in mijn beste asianenglish: 'I have visa you look!'
Nou.. ze lookte en ze lookte.. haar collega lookte ook nog even.. er werd naar mij gekeken.. (voor wie niet mijn verschrikkelijke angst voor douanebeamtes kent.. die is erg)
De kleur vertrok dus snel van mijn gezicht en uiteindelijk... kon ze het juiste stempeltje vinden.. en nog het andere stempeltje en nog 1 en nog 1!

En dan nu.. in Thailand! Geen idee nog eigenlijk, want ondanks mijn massatoerismeontwijkende zoektocht zitten we in zwaar toerisme, maar ja.. dat maakt ook eigenlijk niet uit er is genoeg natuur te vinden als je op een bootje stapt. En dat gaan we morgen doen :)

Mijn taalcursus bleek ook echt Thais te zijn.. (ja ze kunnen je alles wijsmaken toch!?)
Ik lag heerlijk mijn eerste massage te ondergaan (nee geen happy end.. ja ze zat wel bovenop me) toen ik dacht haa ik test! 'Khun kao chai pasa angkrit mai ka' en het werkte! ze antwoorde in het Thai en ik verstond haar!
Lachend huppelden we de straat uit en we leefden nog lang en gelukkig...
nee. Maarja voor al die lesjes in de bus naar mijn werk gaf het toch blijdschap dat ik kon vragen of iemand Engels spreekt.

Verder vind ik de mensen hier over het algemeen wel lief, voor zover je dat kan peilen in een toeristenplaats. Ze buigen wel allemaal diep.. en ik dan weer terugbuigen enz.. en dan buigen ze weer dus ja ik dan ook maar weer.. krijg er een stijve nek van.

Maar zonder dollen: het is mooi hoor hier.
Krijtrotsen, jungle naast ons hotel, langs de weg kleine tempeltjes in kitschkleuren, kleine bootjes op zee, het eten is helemaal fantastisch en mijn bed is lekker zacht.

Nu de hamvraag: heb ik al iets gehoord van waar ik heenga op stage? neen.
Dat begon me te storen dus vandaar dat ik nu net een mail heb gestuurd met dat ik het graag wil weten.. en dus ook stiekem nog even dit verhaaltje erachteraan..

Voor de geinteresseerden; ik heb al 2 Katoi gezien! (nee niet besteld).

kusjes kusjes en een diepe buiging,

Jullie tompoesje M.

x






  • 17 Februari 2010 - 11:01

    Noem:

    Ohh jee, hoop dat je nu toch echt snel iets hoort!

    Heel veel plezier in ieder geval in mijn geliefde Thailandje.. :-)

    kussie

  • 17 Februari 2010 - 11:04

    Ayla:

    Vet leuk allemaal!
    Behalve de turbulentie dan, arme Ludo..

    Ik moet ook nog hard oefenen, dat is namelijk het enige zinnetje dat ik heb onthouden (a)

    Oewhoew nog 7 daagjes!

    Kusjes! en groetjes van de rest van de fam!

  • 17 Februari 2010 - 12:04

    Teresia :

    Oooooooooooooooooooh
    wat klingt dat mooi en leuk :)
    wens jullie een heel heel fijn tijd en ik ben heel blij dat je mijn personal veraler bent ;) hihi
    met mijn thai gaat het redelijk slecht hihi
    dus moet nog heel heel heel hard oefenen ;)

    tot volgend donderdag :)

  • 17 Februari 2010 - 12:34

    Jaques:

    Kind kind kind, wat maak je toch een wonderbaarlijke dingen mee. Pas je wel goed op jezelf? Ze kunnen verraderlijk uit de hoek komen! Zowel de thaien als de hangbuiken!
    Kus

  • 17 Februari 2010 - 12:53

    Marieken:

    Avontuurlijk, maar ik hoop voor je dat je nu snel hoort waar je stage je naartoe eidt. Wordt vervolgd hoop ik....graag zelfs.Heb je foto's van de katoi? En van de rest?

  • 17 Februari 2010 - 13:15

    Swez:

    hahaha swez je schrijft zo grappig ^_^ leuk om te lezen hoor! er staat bij het mailtje ook dat het dara 36 graden is. dat is oneerlijk :O! brr..
    x swez

  • 17 Februari 2010 - 13:28

    Eva:

    Maddie!

    Die verhalen van jou zijn altijd genieten haha! Blij dat je weg bent van het 'relaxoord' waarschijnlijk..? ;-)
    Ben benieuwd waar je terecht gaat komen voor stage. Don't worry, ze kunnen je nu echt niet meer wegsturen haha!

    Have fun meis!

    Liefs.

  • 17 Februari 2010 - 16:51

    Cherina :

    Heey Maddie!

    Ben blij dat ik niet in dat vliegtuig zat!! Wat een hell:O Niks voor mij:D
    Volgens mij ga je nog een heleboel meemaken daar. Ben in ieder geval benieuwd. Ik ben ook maar overstag gegaan en heb een waarbenjij.nu aangemaakt:p
    cherina21.waarbenjij.nu
    Kan je mijn spannende romances volgen... En natuurlijk alle andere dingen die ik ga meemaken:P

    Heel veel plezier!

    X

  • 17 Februari 2010 - 18:49

    Miriam:

    He sjaak!
    Klinkt wel goed behalve die turbulentie dan! ik zou het zoals je weet in mijn broek doen!
    Wordt idd tijd voor een stage adres! ik ben heeel benieuwd! Misschien toch terug naar artis? ...grapje!
    Dikke knuffel

  • 18 Februari 2010 - 09:43

    Joanne:

    Wat is Katoi?! Hond? Dus toch die Chinezen?!

  • 18 Februari 2010 - 12:23

    Mario:

    Hee te gek, Jij zou echt een boek moeten gaan schrijven. Je schrijfstijl brengt de lezer plezier! Katoi = hond? Eten ze dat daar ook?

    groet..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 54054

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: