Bangkok Baby... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van madelonflorence - WaarBenJij.nu Bangkok Baby... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Bangkok Baby...

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2010 | Thailand, Bangkok

Joehoe!

Nieuw verhaaltje!

Om te beginnen.. thanks voor de reacties, sommigen wat liever dan anderen maar goed ;)
Het is in ieder geval erg leuk om in mijn mailbox te lezen 'nieuwe reactie van...'!!!

Ondertussen zijn we een paar dagen verder en is de crime scene verplaatst van Ao Nang naar Bangkok, de hoofdstad van deze koningsgezinde natie!
Bangkok is ongeveer zoals ik het had verwacht, met nog een beetje extra. Het lijkt op andere steden in de tropen die ik heb gezien, qua hitte, grijze gebouwen, druk verkeer, de vele mensen op straat, de eetstalletjes met eten waarvan ik 99% van de tijd niet weet wat het is en de vele mooie bomen en planten in de straten.
Het beetje extra was eigenlijk een ontzettend dikke rat die ik zag in een donker steegje in Chinatown, alsof we door een filmset liepen maar dan echt!

Woensdag vlogen we weer in een verschrikkelijke vlucht naar bangkok.. 1 turbulentieklap was zo hard dat ik bijna met mijn hoofd tegen het raamjpje knalde en na de klap kwam de stewardess bij de mensen naast ons het plafondstukje terugduwen, want dat was er half uitgevallen.. AAARG! je voelt je dan toch niet heel erg optimaal..

Donderdag was het zover; mijn vriendinnetjes kwamen naar Thailand! De vriendinnetjes heten Ayla en Teresia, zitten sinds vorig jaar bij mij in de klas en gaan ook stage lopen bij dezelfde organisatie. De deal was dus als volgt: zij kwamen op dezelfde dag aan in bangkok vanuit duitsland en nederland en wij gingen ze ophalen! klinkt simpel. Tot je in die immens grote aankomsthal staat bij de deur waar alle mensen uitkomen. en je staat daar.. en je ziet dat teresia al 45 minuten geleden geland is. en je blijft maar kleine aziaatjes uit die deur zien komen.. maar geen teresia.. toen was het minder simpel.. Nouja dan vraag je het na een uur toch maar eens en blijkt dat je bij de totaal verkeerde deur staat hihi.. shiiit..
Dus zoeken vragen zoeken vragen.. 3 uitgangen, honderden mensen met koffers en tientallen met bordjes om mensen op te halen en kijken en wachten en jezelf voor je hoofd slaan dat je er niet eerder achter kwam dat je bij de domestic arrivals stond ipv de international en jaa! daar was ze! gelukkig maar!
en later toen we de goede deur wel konden vinden kwam ook ayla met haar knalroze tas naar buiten en renden teresia en ik als krijsende debieltjes naar haar toe en we vielen elkaar in de armen.. (stond ik daar met mijn gezicht tussen die vliegtuig-okseltjes geplet..)

Maar goed. de keerzijde is natuurlijk dat wanneer de vriendinnetjes komen, het ook bijna het eind van mijn vakantie met Ludo is :( nu nog maar 2 nachtjes slapen samen en dan ruim 5 maanden niet, toch wel een klein beetje een vervelend `dat de afgelopen week aan me knaagt en af en toe als een soort 'schrikmomentje' in mijn gedachte komt..

Anyway, hebben we nog iets leuks gedaan? jaa, natuurlijk! de 2 vermoeide meissies onder de douche getrapt, in de metro geduwd en op een bootje gegooid om vervolgens echt een geweldig boottochtje te maken langs tempeltjes, huisjes op palen met de mooiste bloemen en allemaal zwaaiende kleine kindjes.. Biertje mee, peukie erbij en het voelde als eh.. ja als een heerlijk boottochtje! (jeetje wat een oudbollig woord niet!?) Na ons uurtje glimlachen en zwaaien ploften we naast de bootsteiger neer in een restaurant van de Royal Navy, waar we echt geweldig gegeten hebben.. geweldig spicy ook trouwens.. om te quoten uit een animatiefilm: 'I am looking like a Japanese Flag..'

Vandaag op het program: de dierentuin! Bekijk de zoo en je weet hoe de stad eruit ziet! (of zoiets..) het begon in ieder geval slecht.. totaal geflipte olifanten met een ketting aan hun poot. Stalletje ernaast waar je voor 5 cent een paar maiskolfjes kon kopen om aan de olifanten te voeren.. brrr.
de rest was nog best ok. het allerbizarste was dat er een Kentucky Fried Chicken en een supermarkt in de dierentuin zaten!

Verder is er nog een jeugdtrauma opgelost, wat een vreugd!
Weet je nog die dolfijnenshows in harderwijk, dat aan het eind van de show een kindje in een bootje mocht zitten en dan ging een dolfijn dat bootje trekken? Nou.. ik was dus nooit dat kind. waarschijnlijk was ik vooral gewoon te bescheten om mijn hand op te steken, maar natuurlijk wilde ik wel een dolfijn aaien (snap dat dan.)
maar nu! een dierenshow! een Binturong! (das een beestje google zelf maar) een vrijwilliger uit het publiek! jaaa!!! ik wil ik wil ik wil!! En ik mocht! (ok.. er zaten 10 mensen en niemand had zin om dat stinkbeest te voeren maar toch.. ík mocht hem voeren en aaien! (to be honest ik voerde ze bijna dagelijks tijdens mijn stage in edinburgh zoo vorig jaar, maar dat wisten die thaiboys niet)

In de file naar 'huis' en na het eten en shoppen nu lekker net als in leeuwarden met een laptopje op schoot met z'n drieen naast elkaar op bed! de enige verschillen zijn het ontbreken van mijn lieve huisgenootje A. en dat het hier zo warm is dat we in onze korte rokjes elkaars benen openhalen met ons toch niet zo strak geschoren beenhaar..

Ok genoeg geweest.

kusje van jullie Binturongknuffelaarster M.

  • 26 Februari 2010 - 19:58

    Moek:

    leuk verhaal ma, google zegt een beermarter, "het perpecte huisdier"! Nou meiden op naar "waar gaan we terechtkomen"! En Ludo alvast goede reis!

  • 26 Februari 2010 - 22:09

    Sofieke:

    Die dierentuin is vre-se-lijk! Ga nooit naar de zoo van Chiang mai, want het kan nog erger.. doe de groetjes aan mijn tweelingbroertje..hij woont (nog 2 maanden) in Bangkok! Dus mocht je deze weken in de problemen komen: tsparla2@yahoo.com :-)
    geniet Madelon! Ik heb wel zo'n beetje gemist waarom je zo lang weg blijft..zal eens kijken of ik daar achter kom. Veel plezier,xx

  • 26 Februari 2010 - 22:35

    Sjakie (dino):

    Sjakie!! Klinkt weer voortreffelijk!
    My ass sometimes does to!!

    Hihi! Have fun! Love you!

    Dikke kus!

  • 27 Februari 2010 - 04:46

    Ayla:

    Opeens weet ik weer waarom er bij die ene uitgang op het vliegveld alleen maar thaise mensen uitkwamen: De uigang was opgesplist in Thaise mensen en buitenlanders. Hun hoefte alleen paspoort te laten zien en wij moesten allemaal langs de immigratie dienst ;)

  • 27 Februari 2010 - 09:20

    Marieken:

    Wat een heerlijk verhaal weer en wat een schitterende foto's. Fijn he, zo'n mega vliegveld, voordeel? Airco. Geniet nog even van Bangkok en van elkaar en op naar alle volgende avonturen, ik wacht met smart.

  • 27 Februari 2010 - 10:19

    Rijk:

    Wat een verhaal weer, vooral die rat in de steeg.... Weer eens wat anders dan een musje op de Lange Nieuw.
    Geniet van je vriendinnen en maak er wat van!
    Ludo, goede reis alvast.
    Ik ga weer aan het werk.
    Hele dikke kus
    xxxxxxxxxxx

  • 27 Februari 2010 - 13:48

    Mario:

    Hey Madelon,
    Ik leef met je mee met die turbulentie (en wat dat betreft de vliegtuig-okseltjes) Ik zat ooit in een vlucht Madrid-Amsterdam met turbu en ik dacht waarachtig ik ga dood! Al met al was het waarschijnlijk niet zo heftig als bij jou (ik ben een echte schijterd). Veel plezier (ook zonder Ludo)

  • 27 Februari 2010 - 21:21

    Cherina Overmeer:

    Heey Stinkerd,

    wat ben je al bruin:O
    Echt een super leuk verhaal om te lezen:D
    Ik vertrek morgen ochtend naar schiphol:D:D
    Ben vet zenuwachtig want het stormt en dan bedoel ik ook echt stormt nu in spanje. AAAHHHHH ik haat vliegen met wind!

    Maar ik ga het overleven en vanaf dan kan je ook mijn blogs lezen;)

    hihi groetjes aan de rest.

    X cherina

  • 28 Februari 2010 - 09:59

    Miriam:

    sjakie! Wat spannend! en leuk dat wij al wat foto's kunnen zien! Kan me voorstellen dat je Ludi gaat missen! Wat zie jij allemaal coole dingen...jalours?? welnee!!
    Hier nog steeds alles hetzelfde GEWOON IJMUIDEN hahaha Alhoewel..ik geniet echt enorm van die mussen aan mijn vetbol..haha
    Dikke kusssss

  • 03 Maart 2010 - 18:49

    Leo En Tante:

    he mad,nou ik zie en lees dat het prima gat daar met jou,ludo en je vriendinnen.hier in purmerend begint de lente eindelijk te komen,maar vandaag gewoon weer ruiten krabben om half 8 smorgens.verder moet ik je de groetjes doen van bobby en ashley.geniet er lekker van,voor je het weet ben je weer hier in dit kouwe kleine en regeringloze land.groetjes en een kussie,leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 54049

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: