Phuket!? - Reisverslag uit Ban Tha Chat Chai, Thailand van madelonflorence - WaarBenJij.nu Phuket!? - Reisverslag uit Ban Tha Chat Chai, Thailand van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Phuket!?

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

11 Maart 2010 | Thailand, Ban Tha Chat Chai

Bedankt voor jullie reacties ik vind het echt leuk om te lezen!!
Krekels smaken trouwens gewoon naar chips ofzo.. het is gefrituurd en volgens mij kan je zelfs je eigen vinger opeten en lekker vinden als je hem maar frituurt.

Ooit wel eens naar Phuket geweest?
Nou, wij wel! Mijn vooroordelen over het grootste eiland van Thailand beschreef ik al eens eerder (weet je nog? Bierbuiken enz?). Nouja eeh.. deels waar, deels niet waar natuurlijk. ‘No matter how thin the pancake is, it always has two sides’ (Dr. Phil).

Anyway, we waren dus in Nongkhai en zaterdag na een ontbijtje met de directeur van de organisatie, waarbij we nog even goed uitgelegd kregen wat ons te doen stond ‘geen bier drinken met Thaise jongens’, ‘niet in topjes rondlopen en de toerist uithangen’ en ‘vooral veel lol hebben’, gingen we op pad.

Voor de verandering weer eens een vlucht zónder turbulentie! En dan begint de grap al.. door de hoge toeristendichtheid staan er allemaal mensen met ‘hotel information’ bordjes en ‘taxi service’, die je best willen ‘helpen’ als je wat flappen neertelt. Wij pientere meisjes renden er snel doorheen met onze koffertjes en sprongen in een gewonemensenbus die ons voor 1,50 euro in een uurtje naar Phuket Town bracht. Zondag doopten we om tot vakantiedag en togen wederom in een hippe oldskool gewonemensenbus met open ramen en dikke speakers naar Patong, het übertoeristenstrand. Na een vermoeiende dag op een strandbed liggen en uit kokosnoten drinken was het tijd voor wat boodschapjes. ‘Kom we halen nog even wat t-shirts!’ (‘niet in topjes lopen’ hield ook in geen decolletés tonen, wat lastig is als je koffer vol zit met eh.. decolletéshirts). En tóen kregen we alledrie pas een echte cultuurshock! Oh my Boeddha waar zijn de Thai people!? Nergens!! Overal blanke farangs! Serieus, we liepen door een straat die ook gewoon in Lloret ofzo had kunnen zijn! En dan loop je daar op zoek naar je t-shirtje, maar de mannetjes en vrouwtjes daar willen je van alles aansmeren.. ‘you like maasaas’ (de oude bekende), ‘you beautiful’, ‘marry me’, ‘shake my hand’, ‘nice dress for you nice tailordress’, ‘look at menu good food good food (broodje falafel..)!’ Zelfs die mensen waren niet Thais maar we liepen in Little India ofzo en op iedere vierkante meter stonden mannetjes die je arm wilden pakken (blegh). De gewonemensenbus reed ’s avonds niet meer dus moesten we terug in een taxi die niet te vinden was (geen officiële in ieder geval), dus stapten we na lang, lang zoeken op goed geluk in een gewone auto bij een mannetje die zweerde taxichauffeur te zijn en die na lang zoeken ons guesthouse terugvond. Oftewel, om er maar weer eens een reistip tegenaan te gooien; zoek je een vakantie waarin je iedere dag broodjes kroket kunt eten, opgelicht wil worden als je je neppe D&G shirt koopt, geen enkele Thai tegen wil komen en ’s avonds de hele tijd handen op je schouders wil voelen van mannetjes.. ga dan naar Patong. Wil je dit niet.. ga dan eh.. niet naar Patong hihi.

De andere kant van de pannenkoek daarentegen is dat Phuket ook wel echt heel mooi is.. Old Town Phuket heeft kleine straatjes met Chinese en Portugese invloeden, dus veel lantarentjes en pittoreske balkonnetjes. Er zijn prachtige groene bergen en witte verlaten stranden en strandtenten met hangmatten enzo.

Maandag verhuisden we met onze hele handel naar ons huisje voor de komende tijd!
Hoe ga ik dit nu weer beschrijven!? Oh nee.. hoe ga ik dit nu weer beschrijven zonder dat het overkomt alsof we het strand als voortuin hebben? Mmm.. vrij lastig.. Ok dan maar gewoon de keiharde waarheid. We wonen tussen de palmbomen, dan heb je een strookje bomen, dan heb je het strand. Lelijker kan ik het op dit moment even niet maken.

Nouja ok vooruit, we wonen wel in een tsunami hazard zone dus als er een grote golf komt moeten we rennen (ik maak er geen grappen over want zo snel kan je niet rennen door het zand he en surfen kan ik al helemaal niet..).
Het huis? Nou eh.. dat is een witte bungalow met veranda en overhangend dak voor schaduw, 2 slaapkamers, een woonkamer, een badkamer en een keuken. Zo’n soort huis waarin ik later best graag zou willen wonen zeg maar.
Okee okee okee… ik moet eerlijk zijn.. het is ook een klein beetje anders dan we gewend zijn.. We lachen ons kapot al sinds we hier zijn..

- ‘aah even lekker douchen!’ – er is geen douche.
- ‘schenk jij even wat drinken in?’ – er zijn geen glazen.
- ‘ha even mijn handen wassen!’- er is geen gootsteen.
- ‘kom op zeg trek door als je naar de plee geweest bent’ – het water is geel.
- ‘KNERRP!.. uwl!’ – overal dikke vette torren.
- licht aan.. ‘Flats!’ – Gekko’s die van het plafond vallen als je het licht aandoet.
- ‘KRAK!’ – We zakten door het bed.
-‘KRAK!’ – we zakten voor de 2e keer door het bed.
- ‘He kijk wat een vreemde… oh uwl!’ – dode geplette gedroogde gekko op de deurpost.
-‘Hoor jij ook die helikopter?’ – aah! Horzels zo groot als een mandarijn!
-‘regent het nou?’- ja, het regent ’s avonds obesitastorren.

Laat ik zo zeggen, het houdt ons bezig! Er is geen internet, geen t.v., ik kan niemand even bellen om gewoon even te vragen hoe het gaat.. (ah!).
De douche bestaat wel maar is ofwel een grote emmer (geel) water met een bakje om te scheppen, ofwel 1,5m tuinslang die we ergens vonden en Ayla op de kraan heeft aangesloten (die optie is het dus geworden). Glazen? We drinken gewoon uit de fles. Gootsteen? We hadden geen glazen weet je nog? En tandpasta spuug ik met een volleerd boogje in het doucheputje. Het water is geel doordat er turf in de grond zit, niks aan te doen. Torren zijn best gezellig als je niet op ze gaat staan. Vallende gekko’s? Houdt je scherp. Bed? Ja nou het zit zo, omdat we er zo aan gewend zijn geraakt 24 uur per dag in elkaars aura te leven en niemand eigenlijk op het keiharde 1-persoonsbedje wilde slapen, slapen we met z’n 3en in het grote bed. Het bed was het er niet mee eens en viel uit elkaar, maar na een kwartiertje klussen was het weer min of meer heel. Na 2 seconden liggen zakte het toen weer in en nu liggen we op het matras op de grond, want met alleen een badslipper als hamer krijg je kennelijk geen spijkers in tropisch hardhout. De tientallen gekko’s in en om het huis zijn heel zoet en tsjilpen ’s avonds gezellig, behalve die gedroogde dan. Om horzels heenlopen houdt je soepel in de heupen en de torren zijn zo stom dat ze echt 10x tegen dezelfde muur aanvliegen en dan vallen. Oja, gekko’s hebben trouwens gaatjes als oren en als ze stil zitten kan je door hun andere oorgat weer naar buiten kijken, hoe cool is dat!

Andere ‘aardigheden’ van dit plekje zijn bijvoorbeeld rillend wakker worden omdat je zo zweterig bent maar ook de ventilator keihard op je hebt staan, terwijl Ayla het hele bos wakker roept ‘eeeh er komt geen water uit de kraan!’ (dan waardeer je de gevulde emmer met het bakje dus wel). Ook de gouden regel ‘klop je schoenen goed uit voor je ze aantrekt’ is van toepassing, aangezien ik net vanaf de veranda tijdens een filmpje kijken een zwart glimmend blaadje zag lopen... Ken je die foto van mij met die grote schorpioen? Nou, die loopt hier dus door de tuin, verkleed als blaadje. Maar verrassing, die op mijn hand had geen gifangel meer en deze op de grond dus wel. Als echte wildlifemanagers stonden we dus net gillend en gewapend met een hark en een bezem en een zaklamp klaar om de schorpioen goed op de foto te krijgen. Hij staat er mooi op en we hebben hem Kevin genoemd.
Hoe mijn stage is? Ja heel erg leuk, maar daar schrijf ik wel in een volgend verhaaltje over, dat houdt het spannend hehe…

Duizend mooie sterrenhemels van jullie gedroogde gekko M.

Kus!
















  • 11 Maart 2010 - 08:28

    Aranea:

    MMMMM, een reactie??

    Ik vind torren vies..... (zoiets)
    Of
    dode gekko's zijn de beste gekko's?
    Of
    geen glazen hoef je ook niet af te wassen?
    Of
    geile shit, 3 vrouwen in 1 bed?? (dat is voor mannen natuurlijk een ultieme fantasie)
    of
    Ik krijg een baby jij een gekko?

    Of gewoon:
    Ik ben vet jaloers!!! dan niet op je gedeelde bed, dat dat even duidelijk is ;-)

  • 11 Maart 2010 - 09:30

    Marieken:

    Gekko's brengen geluk als ze op je vallen trouwens, verder klinkt alles übercool, behalve idd Phuket. Dat is ook wel zo'n beetje wat ik me er van herinner. Ik ben benieuwd naar de avonturen van de drie dames en Kevin...(een nieuwe sitcom?)
    Voordeel van een matras op de grond is dat er geen beest onder je bed kan kruipen trouwens

  • 11 Maart 2010 - 09:32

    Joanne:

    In drie woorden: Ge-wel-dig! Zo ontzettend gaaf, zo'n hutje op het strand, knusjes met z'n 3-en. Succes met de vieze beestjes!
    xxx

  • 11 Maart 2010 - 10:06

    Mario:

    Het is weer een heerlijk leesgenot! Hahaha, prachtig.

    nadeel van matras op de vloer is dat de beestjes er zo op/in kunnen kruipen, brrr...

    Het zijn toch niet van die torren die 's nachts je oogbolvocht uitzuigen en daar iets voor terug geven zodat je blind wordt? Nee, dat is meer zuid-amerika geloof ik.

    groet,

  • 11 Maart 2010 - 11:08

    Lara:

    Hey Madelon,

    Je schrijft echt fantastisch. Ik heb hoofdpijn en had al op school moeten zijn, maar tóch zit ik je verhaaltje te lezen! Dat zegt wat.
    Heel veel plezier! (Geniet er maar van meid, je bent echt gezegend dat je dit mag én kan meemaken! ;))

  • 11 Maart 2010 - 11:46

    Sofieke:

    De gefrituurde krekel-test heb je glansrijk doorstaan :-)!!

    Kijk waar Kevin graag slaapt, want die verdomde schorpioenen zoeken het liefst elke keer hetzelfde plekje op..schoenen als favourite inderdaad!

    Klinkt geweldig daar..enjoy.

    x, sofieke

  • 11 Maart 2010 - 15:40

    Noem:

    Hihi, Kevin! Fijne naam! :-)

    Ooooo, ik ben zooo jaloers!

    Viel spass!

  • 11 Maart 2010 - 16:02

    Pjotr:

    Hihihi, ik moest wel heel hard lachen om je dr. Phil citaat. Zijn er eigenlijk nog wel plannen om aan het end van je stage een maandje te gaan reizen? Ik zal Joanne daar eens over contacten. Want om eerlijk te zijn maak je me zo wel heel goed warm voor een reisje in Azie...

    Dikke kus lieverd!

  • 11 Maart 2010 - 16:02

    Pjotr:

    Hihihi, ik moest wel heel hard lachen om je dr. Phil citaat. Zijn er eigenlijk nog wel plannen om aan het end van je stage een maandje te gaan reizen? Ik zal Joanne daar eens over contacten. Want om eerlijk te zijn maak je me zo wel heel goed warm voor een reisje in Azie...

    Dikke kus lieverd!

  • 11 Maart 2010 - 18:09

    Moek En Vati:

    kind wat een verhaal weer zou wel even willen kijken, wij vliegen morgen naar huis, lezen daar weer verder dag meiden!

  • 11 Maart 2010 - 21:20

    Miriam:

    Beeeheeheejes beeheeejes...overals zijn...ieeeeee!!!!
    Toch wel een hele beleving en ook al hou ik niet van torren, gekko's en vies water ben ik nog steeds jalours1 ;-)
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 54031

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: