Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van madelonflorence - WaarBenJij.nu Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van madelonflorence - WaarBenJij.nu

Hong Kong!

Door: Maddie

Blijf op de hoogte en volg

23 Mei 2010 | Hong Kong, Hong Kong


Mijn hemel! Ik ben in Hong Kong!
Het is al laat, maar wil er toch nog even een blogje aan wijden..

Daar gingen we dan, vanmorgen om 9 uur vanuit ons hokje in Cha-am. Tickets, money, passports en gaan met onze bijna lege tassen (klaar om gevuld te worden) op weg naar de bus. Heel Thais kwam de bus een kwartiertje later, dus had ik nog tijd om een krantje te kopen. De informatie over de woelige tijden in Bangkok krijgen we vooral door televisie te kijken en dan wel naar de uitzendingen van Nova (I love u Clairy!) en het journaal, een dag nadat jullie het zien. De berichten waren nogal oorlog-achtig, maarja, wij zaten nog steeds ongestoord onder een palmboom en weten dat Bangkok groot is, dus ons echt zorgen maken deden we eigenlijk niet. In die krant dus foto’s van de in brand gestoken gebouwen en alle narigheid, echt heel erg en zielig voor de mensen die er de dupe van zijn. De avondklok die in 24 provincies was ingesteld, gold lekker niet bij ons, dus gisteravond zaten wij nog lekker op een terras (Ha!). In een kleiner berichtje las ik dat de rode shirtjes leiders, die zich hadden overgegeven aan de politie, hadden zitten klooien met foto’s op facebook zetten ofzo en dat de politie daar niet zo blij mee was. Nu waren ze apart van elkaar gehouden in 3 verschillende hostels aan het strand in Phetchburi province, Cha-am district… ‘Wat!?? Bij ons!??’. Jaja.. toch nog wereldnieuws vanuit ons kleine plaatsje, de boeven zitten hier! (waarom ze in een hostel zitten is me wel een raadsel.. aan zee nog wel!).

Twee en een half uur later kwamen we dan aan in den hoofdschtad, de stad der engelen, Bèngkok! Helemaal klaar als echte ramptoeristen met camera’s in de hand.. maar neen, niets te zien. Het busstation ligt buiten het centrum, dus niets in te fik. Wat ons wel zeer opviel was het ontbreken van ieder farang! He-le-maal geen enkele! In toch een groot busstation met een soort shoppingmall eraan vast en bussen naar het hele land. Er kwamen wel 8 securityguards op ons afgerend waar we naartoe wilden gaan (gebeurt normaal ook niet..) en later bij de bus kwamen ook allemaal mensen naar ons toe om te vertellen dat we beter een taxi konden nemen. Dat gaat dan heel schattig, komen er 2 vrouwen op je af die elkaars arm vasthouden (geen lesbi’s, alle vrouwen zijn hier heel aanrakerig) en dan heel voorzichtig ‘ekjoemie.. (excuse me).. I think you go eppoh (airport) no go bus go taxi ovedè (over there)’. Aha! Jaa.. maar we willen met de bus.. ‘no go bus no heb time only tlee people!’ Oftewel, de bus gaat pas weg als hij vol is, maar omdat er niemand was om met de bus te gaan behalve wij, konden we nog wel een tijdje wachten. Ok.. in een taxi, camera’s weer klaar en ‘BOEM’.. huh? Explosie? Neuh.. het was de uitlaat van de auto die knalde..

Dus! Airport in, hele gedoetje inchecken blabla geen waterflesjes blabla maar 1 aansteker blabla riem af blabla en jaaa weer een stempeltje erbij in mijn paspoort! Mijn tas woog trouwens het record gewicht van 5,4 kilo! Ik mag terug 15 kilo meenemen, dus reken maar uit.. (ik zal eens voor je gaan zoeken Tim!)

En toen.. om (ik citeer de captain) ’half an hour to nine’ kwamen we na een turbulente spooklanding (denk schudden, hobbelen en in het donker in de bewolking waardoor de vliegtuiglichtjes heel spooky in de wolk flitsen als in een jaren ’30 horrorfilm) helemaal heel aan in Hong Kong! Door die Lauda air brokken ga je toch weer een beetje griebelig zo’n vliegmachine in..

Slapen is hier best duur in vergelijking tot Thailand, dus hadden we zo goedkoop mogelijk geboekt. Mijn hemel.. dat merk je dan ook wel.. In de bevestigingsmail van het hostel stonden de directions hoe we er moesten komen en een heel verhaal over dat je niemand moest vertrouwen die zegt dat hij je naar je hostel brengt etc. Nouja ok zal wel dacht ik.. kom je de bus uit.. ‘hostel? Hostel? Hostel? Where you from? Hostel? Hostel?.. iieks! Leek een beetje op tuktuktuktuk! Ok, snel naar de ingang van het gebouw, een wolkenkrabber waar allemaal rare bedrijfjes in zitten en ook allemaal hostels. Hoop gedoe, we waren te laat voor ons eigen hostel, dus moesten we naar een ‘centrale receptie’ op een andere verdieping, waar dan weer een oud vrouwtje zat die haar broer ging bellen die ons dan naar een kamer ging brengen.. in een heel ander hostel dan we geboekt hadden. Ja.. nasty, maar dan wil je toch wel een bed zien, dus stap je weer in de lift met het mannetje en naar de andere lift waar hij je mee naar toeneemt en stap je uit en krijg je volgens hem de ‘mooiste en grootste’ kamer die hij heeft. Hihi. Wat zal het zijn? 9 m2? En dan nog een badkamertje.. morgen moeten we weer naar het mevrouwtje om dan in ons eigen hostel in te checken.. ik ben zeer benieuwd, waarschijnlijk moeten we daarin rechtopstaand slapen.

Wat ik tot nu toe van Hong Kong gezien heb.. te gek! Echt zoals ik had verwacht, drukke straten met veel neonlicht en grote uithangborden in Chinese tekens! (Pjotr you’ll love it!). Helaas was het een beetje bewolkt, dus zagen we pas vlak bij de grond de lichtjes van de stad, maar ook dat was heel gaaf. Tijdens de vlucht wel een geweldig uitzicht op de Mekong gehad en op de kust van Vietnam bij zonsondergang. In het donker kwamen we boven China te vliegen, waarop Ayla me een stomp gaf en met een droog gezicht zei ‘welkom boven China’. Waaah! Chinaaa!

Morgen misschien wel weer een update, het programma is in ieder geval helemaal uitgedacht: morgen winkelen en winkelen en winkelen. Met als goede reden dat je kleren gewoon verslijten (‘he Maddie heb je een rode string aan!?’) en ik mijn hoewel afgeslankte doch nog zeer voluptueuze derrière in geen enkele Thaise broek heb weten te proppen.. nieuwe poging dus morgen bij de H&M (een van de weinigen in Azië). Maandag als iedereen weer lekker naar school en werk is willen we Disneyland gaan checken en dinsdag uiteindelijk heel zen naar Ocean World en dan niet voor dolfijnen, maar voor de grote panda’s! Woensdag gaan we dan weer naar huis!

Ik val in slaap,

Kusjes van jullie Hong M. Kong




  • 23 Mei 2010 - 08:41

    Adinda:

    He Madelon!

    Via via kwam ik op je site en dacht lees het ff aangezien ik een jaar in China heb gezeten :-). En ik voel me zo vrij om even te reageren haha.

    Leuk om te lezen hoe het daar is en dat je het zo gaaf vindt; je moet echt nog even naar de Peak gaan (de berg) met het treintje (dus zorg dat ze je naar de peaktrain brengen en niet helemaal naar boven), dat is superleuk en een geweldig uitzicht als het helder is!

    En mocht je nog zin hebben in een Hollandse hap(bitterballen, frikadel etc.) wat ik me wel kan voorstellen na zo'n tijd van huis, er is een Nederlands restaurant (the orange three). Als je tegen te taxicauffeur zegt 'escalators' bij 'Hollywood road' dan ga je daar helemaal naar boven en kom je het vanzelf tegen. Het is wel superduur (8 euro voor 6 bitterballen) maar ik had het er altijd wel ff voor over :-).

    Nou in ieder geval superveel plezier en als je nog vragen hebt kun je me altijd ff mailen!

    X

    Adinda

    P.s. Wanneer ben je weer in Nederland, kom je naar de Feli-reunie op 5 juni?

  • 23 Mei 2010 - 09:48

    Joanne:

    Wat een leven Maddie! Heel gaaf allemaal. En shopze!
    x

  • 23 Mei 2010 - 15:32

    Marieken:

    Heb je al bij 'de Mongool gegeten'? Er is trouwens ook een super jazzclub in HK, maar ik ga er van uit dat je het sowieso onwijs vet gaat vinden bij de H&M, er zijn ook de nodige Gouden Bogen en andere fast food ketens...ik word steeds jaloerzerder....is huis trouwens Cha'am of thuis? We beginnen je hier steeds meer te missen. Maar aan de andere kant, als jij weer thuis bent gaan we je verhaaltjes weer missen. Shit, a choice between the devil and the deep blue sea

  • 23 Mei 2010 - 17:40

    Rijk:

    Ben blij dat je niet veel merkt van de rellen, moet veel aan je denken als het weer op het journaal is.
    Geniet ervan wijfie.
    Ik heb net een week vrij gehad, heerlijk even bijkomen, het plaatsje is bestraat, je weet niet wat je ziet, wat is het mooi geworden!!!!
    En eindelijk mooi weer hier.
    Hele dikke knuffel Cooper, Mauser and Rijk

  • 23 Mei 2010 - 18:12

    Cherina :

    Oooh Wat maak je weer veel mee!
    Ik zit sinds gister weer thuis:( Wil heel graag weer terug:D Maar vandaag zowaar warm weer gehad dus lekker met de boot over de amstel gevaren:D En zelfs nog wat bruiner geworden:D Heel veel plezier met shoppen en in disney(L)

    Dikke zoen Cherina

  • 23 Mei 2010 - 22:00

    Pjotr:

    Na al je beestjes verhalen was ik eindelijk niet zo jaloers meer, maar daar heb je nu weer een stokje voor gestoken hoor... grmblrrr...

  • 25 Mei 2010 - 14:00

    Geerdien:

    Nou, Texel moet je ook niet onderschatten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 53960

Voorgaande reizen:

11 April 2013 - 14 Juli 2013

Stage op Jersey

18 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Turkije

17 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Mama Thai

20 Juni 2011 - 09 Juli 2011

Afrika!

28 Februari 2011 - 03 Maart 2011

Schoolreis!

07 Februari 2010 - 19 Augustus 2010

Stage in Thailand

18 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Laos

25 Juli 2009 - 22 Augustus 2009

Stage in Edinburgh Zoo

21 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Jungle & Koraal

Landen bezocht: